טסטוסטרון הורמון המין הגברי

טסטוסטרון נעים להכיר


טסטוסטרון (Testosterone) הוא הורמון המין הגברי, עם ד"ר קובי עזרא. (תודות לאתר: http://diet2all.net)

טסטוסטרון הינו הורמון המין הגברי העיקרי. הטסטוסטרון מיוצר בגבר באשכים, בהשפעת ההורמון LH המיוצר ומופרש מבלוטת ההיפופיזה, גם נשים מייצרות טסטוסטרון אם כי בכמויות קטנות בשחלות. ובשני המינים בבלוטות האדרנל.

לטסטוסטרון תפקיד חשוב בדחף המיני, בקרב גברים ונשים. הטסטוסטרון אחראי על הופעת סימני מין משניים, בגבריים: שיעור הפנים והחזה, עיבוי הקול לגברי יותר, העלאת מסת השרירים, עיבוי העצמות, יצירת תאי זרע והדחף המיני.

בתחום ההתנהגותי, רמות גבוהות של טסטוסטרון מובילות לאגרסיביות מוגברת ותחרותיות, לעומת רמות נמוכות של טסטוסטרון העלולות לגרום לירידה החשק ובתפקוד המיני-אימפוטנציה, ירידה במצב הרוח, דיכאון ועייפות.

הפרשת הטסטוסטרון פוחתת החל מגיל 30 ואילך, ומגיל 50 ישנה ירידה משמעותית בייצורו. צריכת אלכוהול, סמים, השמנת יתר וספורט תחרותי מוגזם פוגעים בייצור הטסטוסטרון.


נשאלת השאלה האם ישנם מאכלים שעשויים להגביר את רמות הטסטוסטרון?



התשובה כן. למשל הדבש, מכיל בורון המינרל הקשור לייצור הטסטוסטרון, ונייטריק אוקסיד, המרחיב את כלי הדם וכך משפרת את זרימת הדם לאיברים השונים - לרבות הפין.

הכרוב עשיר בויטמינים ומינרלים, מכיל אינדול-3-קרבינול, המפחית את רמות ההורמון הנשי אסטרוגן, וכך משפר את יעילות הטסטוסטרון. ביצים ובשר המכילים שומן רווי, ויטמין D, כולסטרול וחלבונים - כל אלה חיוניים לייצור הטסטוסטרון. אגוזים ושקדים מכילים אבץ המגביר החיוני לייצור תקין של טסטוסטרון המשפר את הליבידו. פירות וירקות מכילים ויטמין A כקרוטנואידים, הדרוש לייצור טסטוסטרון.



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ליגנדרול, LGD-4033

ייבוש הנוזלים לפני תחרויות פיתוח גוף

ההכנה לתחרות פיתוח הגוף, איך לזכות במקום הראשון? קובי עזרא