רשומות

חלבון מי גבינה חסרונות, קובי עזרא

תמונה
חלבון מי גבינה חסרונות!?  אבקת חלבון מי גבינה היא תוסף תזונה פופולרי, אך עשויות להיות לה כמה חסרונות בריאותיים.  מינונים גבוהים של חלבון מי גבינה עלולים לגרום לתופעות לוואי כמו יציאות מוגברות, אקנה, בחילות, תיאבון מופחת ועייפות[3].  חלק מהאנשים עלולים גם לחוות כאבי בטן, התכווצויות ונפיחות בעת צריכת מינונים גבוהים של חלבון מי גבינה[2][3].  בנוסף, חלבון מי גבינה עשוי להכיל תוספת סוכרים, חומרי טעם וריח מלאכותיים ומזהמים אחרים, כולל מתכות כבדות וחומרי הדברה, המהווים סיכונים בריאותיים פוטנציאליים[1].  יתר על כן, חלבון מי גבינה מופק מחלב ועלול לגרום למצוקת עיכול אצל אנשים עם אי סבילות ללקטוז או אלרגיות לחלב[2].  חשוב להתייעץ עם איש הבריאות שלך לפני הוספת חלבון מי גבינה או כל תוסף אחר לתזונה שלך, במיוחד במינונים גבוהים[3]. מקורות: [1] health.harvard.edu/staying-healthy/the-hidden-dangers-of-protein-powders [2] medicalnewstoday.com/articles/263371 [3] webmd.com/vitamins/ai/ingredientmono-833/whey-protein [4] amymyersmd.com/article/cons-of-whey-protein [5] healthline.com/nutrition/whey-protein

חשיבות האבץ לספורטאים, האם האבץ יכול לשפר את הכוח? האם האבץ יכול להגדיל את מסת שרירים? קובי עזרא

תמונה
חשיבות האבץ לספורטאים, האם האבץ יכול לשפר את הכוח? האם האבץ יכול להגדיל את מסת שרירים?  אבץ חיוני לתפקודים גופניים שונים, כגון סינתזת חלבון, תמיכה חיסונית וריפוי פצעים, כל אלה חיוניים לביצועים אתלטיים. מחקרים הראו כי אבץ ממלא תפקיד בהעלאת רמות ההורמונים האנאבוליים החשובים בגוף.  חשוב לומר שאבץ מעורב בהפחתת מצבי דלקת, מה שיכול לסייע בהתאוששות מהירה יותר והפחתת כאבי שרירים לאחר פעילות גופנית אינטנסיבית.  מחקרים הראו שלאבץ תפקיד בהעלאת רמות שלושה הורמונים אנבוליים חשובים בגוף: טסטוסטרון, גורם גדילה דמוי אינסולין-1 ( IGF-1 ) ו הורמון גדילה (GH).  למעשה מספר מחקרים מצאו כי רמות נמוכות של אבץ היו בקורלציה עם רמות נמוכות יותר של טסטוסטרון בסרום, דבר שיכול להשפיע רבות על היבטים רבים של ביצועים ספורטיביים, כגון כוח, אחוז שומן בגוף והתאוששות.  לאחר פעילות גופנית, הן הטסטוסטרון הכולל בסרום והן הטסטוסטרון החופשי בסרום גדלו ברוכבי אופניים שהוסיפו אבץ. גם רמות מוגברות של GH ו-IGF-1 לאחר פעילות גופנית מאומצת .  עליות אלו ברמות הטסטוסטרון, GH ו-IGF-1 מביאות לשיפור זמן ההתאוששות, בניית שרירים מוגברת

מגנזיום לספורטאים, מגנזיום פיתוח גוף, קובי עזרא

תמונה
היום אספר לכם על המינרל מגנזיום וחשיבותו לספורטאים, האם מגנזיום מסייע לבנות שרירים או לשפר את האנרגיה? האם מגנזיום עשוי לשפר את איכות השינה ולצמצם כאבי שרירים?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית בריאות וכושר.  מגנזיום הוא קו-פקטור ביותר מ-300 מערכות אנזימים המווסתות תגובות ביוכימיות מגוונות בגוף, כולל סינתזת חלבון, לייצור אנרגיה, תפקוד שרירים ועצבים, בקרת רמת הסוכר בדם וויסות לחץ דם.  מגנזיום שרירים תפקידו של מגנזיום בהתאוששות השרירים : המגנזיום חיוני לתפקוד תקין של השרירים. הוא פועל בין היתר ע"י חסימת הסידן, כך מסייע לשרירים להירגע טוב יותר לאחר תפקודם במהלך האימון. רמות מגנזיום אידאליות יכולות אפילו לשפר את ביצועים במהלך האימון. שיפורים אלה באם לידי ביטוי לרוב באמצעות שיפור הכוח הפיזי אך לא רק.  יתרון בולט נוסף של  המגנזיום להתאוששות השרירים הוא האופן שבו הוא משפיע על רכיבי תזונה אחרים. לדוגמה, מגנזיום מפעיל את ויטמין D.  ורמות נמוכות של ויטמין D עשויות לגרום לחולשת שרירים ולכאבים. כך בהמשך עשויה מסת השריר להיפגע ולרדת, זאת יחד עם הביצועים של הספורטאי. אנשים מסוימי

איך לקחת קריאטין, מתי לקחת קריאטין לפני או אחרי אימון?, קובי עזרא

תוספי קריאטין מגיעים בצורות שונות, כגון קריאטין מונוהידראט, קריאטין אתיל אסטר וקריאטין הידרוכלוריד. בין אלה, קריאטין מונוהידראט הוא הצורה הנחקרת והנפוצה ביותר, והיא מומלצת בדרך כלל בשל היעילות והבטיחות שלה.  להלן הסבר כללי על: איך לקחת קריאטין?   שלב העמסה (אופציונלי): יש אנשים שבוחרים לעשות שלב העמסה, שבו הם לוקחים מינון גבוה יותר של קריאטין לתקופה קצרה כדי להרוות את השרירים שלהם בקריאטין במהירות. עם זאת, שלב הטעינה אינו הכרחי, ואנשים רבים מדלגים עליו מבלי להשפיע על היתרונות ארוכי הטווח. אם אתה בוחר בשלב טעינה, זה בדרך כלל כרוך בנטילת כ-20 גרם של קריאטין ליום (מחולק ל-4-5 מנות) למשך 5-7 ימים. שלב התחזוקה: לאחר שלב הטעינה או אם תבחר לדלג עליו, אתה יכול לעבור לשלב תחזוקה שבו אתה לוקח מינון נמוך יותר כדי לשמור על רמות קריאטין גבוהות בשרירים שלך. מינון תחזוקה נפוץ הוא בסביבות 3-5 גרם ליום. תזמון: מתי לקחת קריאטין לפני או אחרי אימון? 1. עקביות היא המפתח: קח קריאטין באופן עקבי, בין אם זה בימי אימון או בימי מנוחה. 2. תזמון אימונים: למרות שהתזמון אינו קריטי כמו עקביות, יש אנשים שמעדיפים לקחת

תוכנית פיתוח הגוף הטבעי - בניית גוף מפוסל, קובי עזרא

תמונה
תוכנית פיתוח הגוף הטבעי - בניית גוף מפוסל פיתוח גוף טבעי מייצג את הסינרגיה בין מסירות, משמעת והפוטנציאל המולד של הגוף. בניגוד למקבילו שעשוי להסתמך על שיפורים מלאכותיים, פיתוח גוף טבעי מעודד את השאיפה לכוח, אסתטיקה וחיוניות באמצעות גישה הוליסטית. מאמר זה צולל לתוך המהות של פיתוח גוף טבעי, בוחן את העקרונות, היתרונות והאסטרטגיות המרכזיות שלו עבור אלה שרוצים לחטב את מבנה הגוף שלהם מבלי לפגוע בבריאותם. המהות של פיתוח גוף טבעי פיתוח גוף טבעי הוא תרגול של פיתוח מבנה גוף שרירי מוגדר היטב ללא שימוש בחומרים משפרי ביצועים. היא מאמצת את התפיסה שלגוף האדם יש את היכולת הטבועה להשיג הישגים יוצאי דופן של כוח ואסתטיקה באמצעות אימון, תזונה והתאוששות מתאימים. מסע פיתוח הגוף הטבעי מתרכז סביב מיצוי הפוטנציאל הגנטי, אופטימיזציה של בחירות אורח החיים וטיפוח חיבור עמוק בין המוח והשריר. עקרונות של פיתוח גוף טבעי תזונה כדלק: פיתוח גוף טבעי שם דגש עצום על תזונה. מזון מלא וצפוף בחומרים מזינים מספקים את אבני הבניין הנחוצות לצמיחת שרירים, תיקון ובריאות כללית. צריכה מאוזנת של חלבונים, פחמימות, שומנים בריאים, ויטמיני

קובי עזרא מתחרות מר ישראל 1993

תמונה
קובי עזרא מתחרות מר ישראל 1993 פיתוח גוף: תחרות מר ישראל 1993 להלן תמונות מתחרות מר ישראל 1993 קטגוריית הנוער עד גיל 18 של איגוד נ.א.ב.א. היו"ר צבי הרלב. Mr. Israel competition NABA 1993   תחרות מר ישראל 1993 של איגוד נאבא. יו"ר צביקה הרלב פיתוח גוף, תחרות מר ישראל 1993 לנוער, פיתוח גוף לנוער

הספר המומלץ על סטרואידים אנאבוליים, קובי עזרא

תמונה
בספר המומלץ על סטרואידים אנאבוליים, ילמד אתכם הכל החל מתופעות לוואי של סטרואידים אנאבוליים, איזה סוג של סטרואיד מתאים למקצה הספורט הספציפי, על שילובים של מספר סוגי סטרואידים ועוד...  היום, אני נרגש להציג בפניכם יצירת מופת ספרותית יוצאת דופן שתאתגר את התפיסות שלכם ותאיר אתכם לגבי העולם השנוי במחלוקת של הסטרואידים האנאבולים. הצגת "סטרואידים כל מה שרצית לדעת, ולא העזת לשאול!" - ספר שחורג מהסטריאוטיפים, מספק חקירה מקיפה וחסרת פניות של נושא זה שלעתים קרובות אינו מובן. למה כדאי לך לקרוא את הספר הזה? סטרואידים כל מה שרצית לדעת, ולא העזת לשאול! 1. תובנה שאין שני לה -  סטרואידים : ספר זה נכתב ע"י מומחים מובילים בתחום, חושף את האמת על סטרואידים אנאבולים, מפריך מיתוסים ושופך אור על היתרונות האמיתיים, הסיכונים והשיקולים האתיים שלהם. בין אם אתה ספורטאי, חובב כושר, איש מקצוע רפואי (רופא, אנדוקרינולוג) או פשוט סקרן, ספר זה מציע ידע רב. 2. סיקור מקיף : "סטרואידים: כל מה שרצית לדעת, ולא העזת לשאול!" לא משאיר אבן על כנה. מנקודת מבט היסטורית למדע מאחורי סטרואידים אנאבוליים, הספר