יום חמישי, 17 במרץ 2016

גלוטטיון מונע פירוק שרירים, נוגד חמצון הבונה שריר ומונע מחלות, קובי עזרא

גלוטתיון (C10H17N3O6S) הוא טרי-פפטיד - חלבון קטנטן - המורכב משלוש חומצות אמינו - חומצה גלוטמית, ציסטאין גליצין. גלוטתיון נמצא ומיוצר בכל תא בגוף אך הוא נמצא בריכוזים הגבוהים ביותר ברקמות הלב, שרירי השלד והכבד. גלוטתיון חיוני לתפקוד מערכת חיסונית התקינה.

מקורות בתזונה לגלוטתיון ולמקדמים שלו

מקורות תזונתיים של מבשרי גלוטתיון, כוללים: בשר, דגים. פירות, ירקות, אבוקדו, אגוזי מלך ואספרגוס. מבשרי גלוטתיון מצויים גם תרכיז חלבון מי גבינה.

מה עושה גלוטתיון ומה מחקרים מדעיים טוענים

גלוטתיון הוא קריטי בעבור התחזוקה והבריאה של מערכת החיסון.

הגלוטתיון מסייע לגוף להילחם כמעט בכל מחלה, היות והוא נוגד חמצון רב עוצמה, המסייע לשמור על בריאות התאים ומסייע למנוע סטרס חמצוני. גלוטתיון נחקר רבות, והממצאים על חומר הינם מדהימים.

מלבד היותו ממריץ חזק בעל פעילות לניקוי הגוף - דטוקסיפיקציה ומונע חמצון, גלוטתיון עוזר לייצר, להגן ולתקן deoxyribonucleic acid - DNA. בתפקיד המגן הזה, גלוטתיון מחזק את המערכת החיסונית, ובכך עוזר בתגובת כוחה של מערכת החיסון ומניעת הצמיחה של תאים סרטנים.

הפעולה של גלוטתיון נגד הסרטן היא כה חזקה, עד כי תוספת גלוטתיון עלולה להגביר את ההשפעות של טיפול כימותרפיה בסרטן ולהפחית את תופעות הלוואי שלהן. למעשה, גלוטתיון בחלבון מי גבינה הוא עשוי להפריע למנגנון משוב נורמלי ורגולציה של גלוטתיון בתאי סרטן, ובכך הופך אותם לפגיעים יותר לטיפולים כימותרפיים. דבר זה מסביר חלקית את ההשפעות האנטי-סרטניות של השימוש בחלבון מי גבינה.

רמות הגלוטתיון עשויות לעזור להגן על הגוף מפני סטרס חמצוני - סטרס חמצוני היא התיאוריה ברווחת כיום לתהליך ההזדקנות. לפיכך, ישנה קורולציה בין רמות גלוטתיון לזקנה ותפקוד פיזי. אחת הדרכים להגדיל באופן דרסטי את רמות הגלוטתיון, מלבד מקדמי גלוטתיון, היא באמצעות מטילה של משלמי תזונה כחומצה אסקורבית - ויטמין C וחומצת אמינו L-גלוטמין וחומצה אלפא ליפואית (Alpha Lipolic Acid).

הגברת רמות גלוטתיון הוכחה כמסייעת להעלות את ספירת הזרע, נרשמה גם גדילה במסת השרירים ע"י תוספת משלימה של גלוטתיון, אפילו במהלך אימונים בלי משקל.

גלוטתיון חיוני לתפקוד מערכת החיסון ולצמיחת השרירים, וכל ספורטאי אשר לוקה ברמות נמוכות של גלוטתיון יסבל מירידה בביצועים הספורטיביים וירידה בפוטנציאל לגדילת השרירים שלו.

מי צריך גלוטתיון ומה הסימפטומים של מחסור?

כל אחד יכול להפיק תועלת תוספי גלוטתיון!

ירידה ברמות הגלוטתיון קשורה לתהליכי הזדקנות מוגברים ובטרם עת, מחקרים הראו כי מבוגרים שנטלו גלוטתיון היו בעלי בריאות טובה יותר מאשר אלה שלא שעשו זאת, תוספי גלוטתיון חשובים במיוחד עבור אוכלוסייה זו.

אימונים קשים ידועים כגורמים המרוקנים את מאגרי ורמות הגלוטתיון. לפיכך, הספורטאים המתאמים אימונים כבדים ואינטנסיביים תוספת או תגבור הגלוטתיון יכול להועיל במיוחד לההתאוששות המשופרות ולתוצאות של גדילת השרירים בצורה יותר אידאלית.

אנשים עם רמות גלוטתיון נמוכות יהיו לרוב: מעשנים, אנשים הסובלים ממחלות, כמו: HIV / איידס, סוכרת, גברים עם ספירת זרע נמוכה, אימפוטנציה, אלצהיימר וחולי סרטן.

רמות גלוטתיון נמוכות יכולות להאיץ את תהליכי ההזדקנות, יכולות להוביל לירידה תפקודית ולהחליש את המערכת החיסונית.

גלוטתיון - איך צריך לקחת? והאם יש תופעות לוואי?

אין תופעות לוואי עקב השימוש בגלוטתיון, לפחות לא ידועות.

מחקרים בקונפליקט באשר לשאלה האם גלוטתיון כפפטיד אכן יכול להספג ביעילות באנשים, אך מחקר אחד מצביע על כך שגלוטתיון הנלקח בצורה תת לשונית - להמיס בפה עשוי להיות יעיל, היות והוא עוקף את מערכת העיכול אשר מפרקת חלבונים ופפטידים בדומה לגלוטתיון שהוא כאמור טריפפטיד.

ויש לציין לפחות לדעתי, שתוספי גלוטתיון במתן אורלי כדי להימנע באנשים הסובלים מאלרגיות לחלבון חלב, כמו גם למושתלי איברים.


גלוטטיון מונע פירוק שרירים, נוגד חמצון הבונה שריר ומונע מחלות, ראיון עם קובי עזרא.
(תודה לאתר: http://diet2all.net).


טבע אמא של כל נוגדי החמצון, גלוטתיון הוא אחד הנושאים החמים ביותר בתחום הוא בריאות טבעית בחוגים רפואיים היום. מומחים כיום הכרה בכך בקצב מדאיג של אנשים לוקים בחסר כיוון שישנם מצבים טרום הזדקנות במבוגרים, זיהומים, לחץ כרוני, פציעות, רעלים סביבתיים, מזון מהונדס גנטית, ממתיקים מלאכותיים, שימוש יתר באנטיביוטיקה, והקרנות.

מזה גלוטתיון?

מהו הגלוטתיון? גלוטתיון (GSH) הוא פפטיד מורכב משלוש חומצות אמינו המפתח שמשחקות מספר תפקידים חיוניים בגוף. חוקרי אריכות ימים מאמינים שהוא גורם מכריע לבריאות שלנו, היות ורמת ה-GSH בתאים שלנו הופכה למנבאת כמה זמן נחיה!

המפתח להבנה מדוע הגלוטתיון כל כך חיוני לבריאות הוא שכל תא בגופנו מייצר אותו. חיוני לשמירה על מערכת חיסונית בריאה, חומצות האמינו יכולות ליצור אותו הן: ציסטאין, חומצה גלוטמית, וגליצין.

ממלא תפקיד מכריע בתפקוד מערכת החיסון.

חיוני ומקדם תפקוד שת תאי טי (T-cell), שהוא קריטי עבור תפקודה האופטימאלי של מערכת חיסונית חזקה.

מסייע במניעת עמידות לתרופות.

מגן מפני רעלים סביבתיים.

ונלחם בסרטן.

אחד התחומים המבטיחים ביותר של מחקר GSH הוא בעל תפקיד חשוב במחלת הסרטן, זאת ע"י הענקת עמידות למספר תרופות כימותרפיות, המחקר חשוב 2004 שפורסם מדגיש, אודות רמות מוגברות של גלוטתיון בתאי גידול מסוגלים להגן על התאים במוח עצם, שד, מעי גס, גרון וריאות סרטן.

במצבי חולי כאנשים סובלים ממחלות סרטן, איידס, או מחלה קשה מאוד אחרת, כמעט ללא יוצא מן הכלל הם מתרוקנים מגלוטתיון. הסיבות לכך אינן מובנות לחלוטין, אבל אנחנו יודעים כי גלוטתיון הוא מאוד חשוב לשמירה על הבריאות התאית.

מאת: קובי עזרא (Ph.D) מומחה לרפואה נטורופטית. כתב את הספרים: 1. אבן הפינה בתחום פיתוח-הגוף. 2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי. 3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאול!. לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140

אין תגובות:

פרסום תגובה