קראטין וניוון שרירים

קראטין וניוון שרירים


קריאטין תוסף תזונה יכול לעזור לחזק את השרירים המוחלשים של אנשים עם ניוון שרירים, סקירה של מחקרים קודמים עולה.
ידוע בעיקר כתוספת לקידום הביצועים משפטי לספורטאים המעוניינים לבנות מסת שריר, קריאטין הופיע כדי לעזור לחולים ניוון שרירים לבנות מסת שריר גם כן.
השפעות של תוספי היו צנועים, אומרים החוקרים שערכו את הביקורת.
שנים עשר מחקרים שכללו 266 אנשים נכללו בסקירה. כאשר התוצאות היו משולבים, לוקח קריאטין, בין אם לטווח קצר או לטווח ארוך, נמצא כדי לשפר את כוח השריר בשיעור ממוצע של 8.5% בקרב חולים עם סוגים שונים של ניוון שרירים.
משתמשים קריאטין גם השיגו ממוצע שנתי של 1.4 ק"ג של מסת גוף רזה בהשוואה לחולים הנוטלים טיפול פלצבו.
"טיפול יעיל"
ביקורת הוזמן על ידי שיתוף הפעולה קוקריין, ארגון עצמאי המייצר דעת שיטתית של מחקר לתוך נהלים רפואיים שוטפים. ממצאי המחקר פורסמו בגיליון האחרון של כתב העת של הארגון, Cochrane Library.
"מחקרים אלה מראים כי קריאטין הוא טיפול סימפטומטי שימושי," חוקר מתיאס Vorgerd בראיון לאתר WebMD. "זה לא תרופה, והשפעותיה היו צנועים, אבל זה משהו חולים צריכים לשקול."
ניוון שרירים על שם דושן
טיפולים חלופיים לטיפול המחלת ניוון שרירים על שם דושן
קריאטין מיוצר באופן טבעי בגוף. במשך עשרות שנים, מפתחי גוף וספורטאים אחרים לקחו קריאטין בצורת תוסף במטרה להגביר את היכולת האתלטית. השימוש בו אסור על ידי ארגוני ספורט חובבים ומקצועיים.
אנשים עם קבוצה של הפרעות הידוע קולקטיבי ניוון שרירים לעיתים קרובות יש רמות נמוכות של קריאטין טבעי. החשיבה היתה כי העלאת רמות עם תוספי קריאטין יכול לעזור לשפר את תפקוד השרירים.
אם כי זה נראה אמיתי אצל חולים עם ניוון שרירים, קריאטין לא נמצאה יעילה בחולים עם הקבוצה בנושא של הפרעות המכונה myopathies מטבוליות.
בחולי ניוון שרירים, החלבונים המרכיבים את שרירי פגומים או חסרים, ואילו בחולים עם myopathies מטבוליות, הפגם נמצא כימיקלים בגוף שיכולים להשפיע על השרירים.
Vorgerd אומר שזה לא ברור מדוע חולי ניוון שרירים נראה ליהנות קריאטין בעוד אלו עם myopathies מטבוליות לא.
בדו"ח שפורסם לאחרונה, החוקרים קראו למחקרים חדשים כדי לתת מענה ושאלות לא פתורות אחרות.
ניוון שרירים האגודה מנהל רפואי ואלרי Cwik, MD, אומר המחקר מצביע על קריאטין עשוי להיות מועיל יותר כמה צורות של ניוון שרירים מאשר לאחרים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ליגנדרול, LGD-4033

ייבוש הנוזלים לפני תחרויות פיתוח גוף

ההכנה לתחרות פיתוח הגוף, איך לזכות במקום הראשון? קובי עזרא