השרירים של ישראל


השרירים של מדינת ישראל


מאת: מר ישראל (לשנת 2000) ואלוף האלופים של ישראל (לשנת 2001) – דרור.

לגולשים שלום.
שמי דרור עקבי ורציתי לחלק אתכם אודות חלק מסודותיי בתחום פיתוח גוף והכושר.  אך ראשית, אני רוצה להודות לאדם וחבר יקר במיוחד. אשר בזכותו הגעתי עד הלום (כמו גם רבים מעמיתי הספורטאים). אני מתכוון לאותו הרופא שרשם לי את תוכניות התזונה והאימונים, הבדיקות הרפואיות, שיפור הפוזות וכ"ו.
כן אני מתאר לעצמי שהנכם מנחשים מי הוא אותו המומחה – מר יעקב עזרא.

סיפורי מתחיל כך, התחלתי להתאמן בגיל 16, כששקלתי 70 ק"ג בלבד / 1.74 ס"מ. מכון הכושר שבו נהגתי להתאמן באותה התקופה, היה טוב יחסית מבחינת המכשור. אך הבעיה העיקרית הייתה ה"אנשים המפוקפקים" שהסתובבו בחדר הכושר, כמו בהרבה חדרי כושר אחרים. אנשים מפוקפקים אילו זיהו אותי ורבים כמותי, כמטרה אשר ניתן למכור לה אי אילו סטרואידים. היות והייתי נחוש בדעתי להתפתח ולגדול במסת השרירים. למזלי היה לי מעט יותר שכל משאר החברה אשר התפתו להשתמש בסטרואידים, ללא פיקוח רפואי / בריאותי צמוד. אז למזלי, בהמשך דרכי פגשתי את יעקב עזרא, שסייע לי מאוד בכל התחומים.
לדעתי, במבט לאחור , היה לי המזל שנפגשתי עם יעקב עזרא. היות ובנקודה זו התחלתי להכיר ולהבין אודות רוטינות אימון חדשות ומשוכללות – פרי מחשבתו, תוכניות תזונה לעיצוב השרירים, הגדלת המסה וחיטוב גופי. שינויים אילו גרמו לי להיות הרבה יותר מקצועי.
בהמשך אימוני, שאלתי את דעתו האישית של יעקב עזרא אודות השתתפות בתחרויות פיתוח הגוף. הוא אמר לי שתוך כשנתיים אוכל להגיע לאחד משלושת המקומות הראשונים, בתחרות הרצינית ביותר בארץ – הלו היא תחרות מר/ת ישראל. כשסיפרתי לאנשים בחדר הכושר הם צחקו לי, אך למרות הכול רצוני העז רק הלך והתחזק.

ובכן בהמשך דרכי בצה"ל שירתתי כלוחם בגולני. אך רוח המחשבה להיות אלוף, לא הניחה לי ואפילו לרגע אחד. במהלך שירותי הצבאי שירתתי קל"ב (קרוב לבית), כמד"ס (מדריך ספורט).

חשוב לציין, כי לתחרות  מר ישראל בשנת 2000, הגעתי בגיל 21, אך אני התעקשתי להתחרות עם הבוגרים (לפי עצתו של יעקב עזרא). כן כמו שאתם יכולים לתאר לעצמכם, פקידת הרישום לקטגוריות הופתעה לשמוע דבר כזה.

כן ! עד לתחרות זו תוכניות האימונים ותזונה וכ"ו, היו קשות ביותר. אך התגברתי על "מכשולים" אילו ואחרים שניקרו בדרכי.  וב- 8 חודשים של עלייה במסה עליתי כ- 20 ק"ג והגעתי למשקל של 106 ק"ג, והיקף הזרוע הגיע ל- 48 ס"מ, כל זאת עם 16% שומן.
כ- 4 חודשים לפני התחרות, קיבלתי תוכנית אימון, תזונה וכ"ו, במטרה להפחית את אחוזי השומן – עד למינימום. הדיאטה כללה 6 ארוחות מסודרות, עם מחשבה רבה והקפדה יתרה על התאום בין תוכנית האימון לתזונה.

תפריט הדיאטה לדוגמא:


ארוחת בוקר:
3 כוסות מלאות בקורנפלקס, גביע קוטג' ½% שומן מעורבב עם כף שמן זית.

ארוחת ביניים:
טונה במים + כף שמן זית וכפית שמן ליפתית 6%, 5 פרוסות לחם מחיטה מלאה,  ו- 3 ירקות שונים.

ארוחת צהריים:
300 גרם בשר הודו או עוף בגריל, 5 פרוסות לחם מחיטה מלאה, ו- 3 ירקות שונים.

ארוחת ביניים:
גבינה ½% 250 גרם, 3 פרוסות לחם, ו- 2 פירות.

ארוחת ערב:
7 ביצים (חלמון בלבד), 5 פרוסות לחם מחיטה מלאה, וסלט ירקות המורכב מ- 2 עגבניות, 2 מלפפונים, גמבה צהובה ובצל.

ארוחת לילה:
3 מעדני ביו 0% שומן, 2 פרוסות לחם וירק אחד ירוק (כמו מלפפון).


במקביל לתוכנית התזונה, קיבלתי צירוף של תוכנית אימונים מפרכת (למשך כשלושה חודשים לפני התחרות). ביצעתי 12 אימונים - במשך 6 ימים בשבוע. כלומר אימון בוקר מנוחה ואימון ערב, וביום שבת נחתי מנוחה מוחלטת. כדי שלא לפגוע במנוחת השרירים וכך ליצור מצב של פירוק שרירים.

תוכנית האימונים לדוגמא:

הפעילות
יום א
יום ב
יום ג
יום ד
יום ה
יום ו
יום שבת
אימון בוקר
חזה +
30 דקות ריצה
רגליים  כתפיים
גב
זרוע אחורית
חזה זרוע קידמית
רגליים
כתפיים
גב
הליכה 35 דקות
מנוחה

מנוחה
מנוחה
מנוחה
מנוחה
מנוחה
מנוחה
מנוחה
אימון
ערב
זרוע קידמית
הליכה מהירה 60 דקות
אופניים 50 דקות
45 דקות שחייה
הליכה מהירה 35 דקות
זרוע אחורית 35 דקות ריצה
מנוחה

ואכן, בשנת 2000 קיבלתי את התואר מר ישראל. כבר אז הרגשתי צורך עז לקבל גם את התואר מר ישראל ואלוף האלופים. התארים הנ"ל, הינם המקסימום שניתן לשאוף אליו בארץ.

חשוב לציין, כי התואר אלוף האלופים הוא הזוכה בכול מקצי המשקלים, שהם: קל, בינוני, כבד ומסטרס (מתחרים מעל גיל 40) וכ"ו.
ואכן זכיתי גם בתארים אילו בשנת 2001. כמו כן, מי שזוכה בתארים אילו זכאי לייצג את מדינת ישראל בתחום פיתוח הגוף – בחו"ל. בתחרויות מקצועניות יותר, כגון: מר יוניברס.

לתחרות של שנת 2001, הגעתי בשיא הכושר, רק עם 3.3% שומן. רק כדי לסבר את אוזניכם בתחרויות מקצועיות (כמו: מר אולימפיה), מגיעים למינימום של אחוז שומן שהו כ- 3 עד 5 אחוזים.

כיום משקלי היינו כ- 97 ק"ג / 183 ס"מ, היקף הזרוע 46 ס"מ, היקף המותן 83 ס"מ ו- 10% שומן בלבד. במקביל לאימוני אני עובד כמדריך כושר ברשת הולמס פלייס.
ושוב, תודות רבות למר יעקב עזרא שעזר לי בכל התחומים.

שלכם דרור מר ישראל ואלוף האלופים.



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ליגנדרול, LGD-4033

ייבוש הנוזלים לפני תחרויות פיתוח גוף

ההכנה לתחרות פיתוח הגוף, איך לזכות במקום הראשון? קובי עזרא