פיתוח גוף

פיתוח גוף
כמו שהבנו עד כה פיתוח הגוף הוא ענף ספורט שיכול להביא רק תועלת כל עוד הוא נעשה בצורה נכונה ושקולה וכאן נשאלת השאלה: מתי עוברים את הגבול בין תועלת לנזק?
גם נערים וילדים נמשכים לענף פיתוח הגוף עקב רצונם להיראות שריריים, גדולים וחזקים יותר - דבר שיגרום למשיכת תשומת לב לעברם.
בנוסף התגלה במספר מחקרים שהטסטוסטרון מסייע בחיזוק המערכת החיסונית ואף עשוי לעכב הזדקנות. במחקרים שבוצעו התגלה כי הורמון גדילה עשוי לעכב הזדקנות. בנוסף אימוני כח תורמים לעלייה ברמות הטסטוסטרון שהוא הורמון החיוני ביותר לגברים ובין תפקידיו עידוד הפוריות אצל הגבר וחיזוק תכונותיו הגבריות כגון: גוף שרירי ומבנה עצמות גדול ביחס לאישה.יש חשיבות רבה לספק לגוף במידה מספקת ונכונה את כל אבות המזון הדרושים לו- פחמימות, חלבונים, שומנים(סוגים מסוימים של שומן חיוניים לנו מאוד) וויטמינים ומינרלים.בעבר כמעט ולא היה ניתן לראות נשים בתחום פיתוח הגוף אך היום קיימות תחרויות פיתוח גוף רבות המיועדות גם לנשים.נושא ראשון והכי חשוב שהרבה מתאמנים בפיתוח הגוף לא מייחסים לו את החשיבות הראויה הוא נושא התזונה.
פיתוח גוף הוא אומנם ספורט בריא וידוע כי אימוני כח ואימונים אירוביים מביאים איתם תועלת רבה הכוללת חיזוק השריר, חיזוק העצם ועלייה בהפרשת הורמון הגדילה שאחראי על גדילת השרירים והעצמות ובנוסף מסייע בפירוק שומנים ובחיזוק המערכת החיסונית.מחסור באספקת אבות המזון והקלוריות הדרושות לגוף עלול לגרום יותר לפירוק שריר מאשר לבניית שריר.
חשוב מאוד גם להקפיד על מנוחה מספקת כדי לאפשר לשרירים ולעצמות להתאושש מהעומס שהופעל עליהם.
פיתוח הגוף הוא ספורט שמטרתו היא לחטב את הגוף ולנפח את השרירים לשם ראווה. פעם, בפיתוח הגוף עסקו רק גברים שהתאמנו למטרות תחרותיות אך היום יותר ויותר אנשים נמשכים לספורט זה.
מאתר: articles מאת: goodlife goodlife

פיתוח גוף ושרירים תחרויות

  • היה פעיל לפני 2 ימים
  • 99 סרטונים
פיתוח גוף ופיתוח שרירים, הינו ערוץ הדן אודות תחרויות מר ישראל בתחום פיתח הגוף (bodybuilding) והשרירים. תחרות מר...

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ליגנדרול, LGD-4033

ייבוש הנוזלים לפני תחרויות פיתוח גוף

שיטות אימון לפיתוח כוח בחדר כושר - קובי עזרא