מדוע למפתחי גוף של היום יש בטן נפוחה?

לשאלה מדוע מפתחי גוף בני זמנינו יש Big Guts (בטן נפוחה), בהשוואה לתקופת הבודי-בילדרים משנות השמונים למשל, התשובה מאוד פשוטה!
התופעה שכיחה בעיקר בספורטאים אשר משתמשים במגה דוזות של הורמון גדילה ו/או גורם גדילה דמוי אינסולין-1 (IGF-1).

ההורמונים הנ"ל גורמים לשריעות המעיים (גדילת יתר) מצב המכונה בפי הספורטאים כ-GH-Guts, לרבות איברים אחרים בגוף. כמו כן, התארכות עצמות שקצות האפיפיזה שלהם לא נסגרה לחלוטין.
כך הדבר גורם למראה בטן נפוחה או כרס של הריון בחודשים המתקדמים.

כך ניתן לראות שינוי במגמות של הספורטאים ובעיקר בקרב מפתחי גוף, הנוטלים תרופות רבות וביניהם הורמון גדילה. התופעה החלה כבר בתחילת שנות ה-90. היות והורמון הגדילה יוצר בכמויות תעשייתיות כבד בשנת 1985 - בהנדסה גנטית, לאחר שיבוט של חיידק אי-קולי.

מדוע הבטן הגדולה והמראה של הריון? (לפחות חודש 7-8)?. ההורמונים HGH, IGF-1 ואינסולין הינם הורמונים אשר עשויים לגרום כאמור לגדילת יתר של איברי הגוף השונים לרבות האיברים הפנימיים.

הורמון גדילה אנושי (HGH), גורם לבטן לגדול, ויש לומר שמדובר במינונים גבוהים ביותר ולטווחי זמם ארוכים ביותר.

כמו כן הדבר מסביר מדוע ספורטאים ובודי-בילדרים, כמו: ארנולד שוורצנגר, פרנקו קולומבו, לו פריגנו ועוד לא היה להם בטן הריונית!, וזאת מכיוון שלא היה בזמנו הורמון גדילה בייצור המוני! החבר'ה הנ"ל היו כנראה אך ורק על סטרואידים, וכנראה לא במינונים בקנה מידה היפופוטמים.

אך מאז כניסתה ההמונית של HGH, IGF-1 לעולם הספורט התחרותי, אנו עדים לספורטאים רבים והתופעות הלוואי הבלתי רצויות של שימוש בסמים בספורט.

שימוש כרוני בהורמון גדילה אנושי גורמים:

לצמיחה של האיברים בתוך בית החזה והבטן (צמיחה וגדילה של הלב, המעיים ועוד). לכן אין זה מפתיע לראות שרירנים עם בטן נפוחה כאשר המעי הגס שלו הוא בעצם בגודל של נחש אנקונדה.

מאת: קובי עזרא (Ph.D) מומחה לרפואה נטורופטית. כתב את הספרים: 1. אבן הפינה בתחום פיתוחהגוף. 2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי. 3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאול!. לפגישת ייעוץ בקליניקה: 0528567140

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ליגנדרול, LGD-4033

ייבוש הנוזלים לפני תחרויות פיתוח גוף

שיטות אימון לפיתוח כוח בחדר כושר - קובי עזרא