יום ראשון, 4 בספטמבר 2016

דיאטה ורכיבי תזונה לספורטאי סיבולת שרירית מתמשכת

ראיון עם ד"ר קובי עזרא אודות הדיאטה ורכיבי תזונה לספורטאי סיבולת שרירית מתמשכת. http://diet2all.net/

ספורטאי סיבולת כרצי מרתון וכד’ מדובר בסטרס נפשי ממושך, גם מבחינה אנרגיית השרירים ומשך הפעילות. מקובל לגבות את הגוף ע"י צריכת כמות נוזלים מספקת, עקב ההזעה.






מומלץ לצרוך הרבה פחמימות מורכבות, בכדי למלא את מאגרי הגליקוגן. ניצול האנרגיה הזמינה מוגבלת - בעיקר לפתיחה. לכן חומצת האמינו קרניטין, מסייעת לשרירי גופנו ולליבנו להפיק אנרגיה מחומצות שומן – אנרגיה כמעט בלתי מוגבלת.



גורמים נוספים המסייעים להגביר ולאזן אנרגיה הם: CO,Q10, ויטמין B וכרום.



קו אנזים Q10 הינו רכיב הקיים בכל תאי הגוף ובעל תפקיד חיוני ביותר ליצירת אנרגיה בגופנו. קואנזים Q10 הוא אנטי-אוקסידנט מסיס בשומן ביכולתו לצמצם את נזקי החמצון המתרחשים בגוף. קואנזים Q10 חיוני ביותר לייצור האנרגיה בתאי השריר, ולכן בעל השפעה על ביצועים ספורטיביים ושיפור יכולת ניצול מקסימלי של צריכת חמצן.

מחקרים שונים מצאו קשר בין השמוש בקואנזים Q10 לשיפור בביצועים הספורטיביים: כהגברת הסיבולת השרירית, הגברת רמת צריכת חמצן מקסימלית והעלאת משך זמן הפעילות האנרגטית.



ויטמיני B ככלל, משפיעים ומשתתפים בתהליכי אנרגיה בגופנו. החל מניצול אבות המזון - פחמימות חלבונים ושומנים לאנרגיה. ועד ללפעילותם כקו- פקטורים החיוניים ליצירת האנרגיה בתאים.



לפרטים נוספים על תפריט תזונה לספורטאים, דיאטה לספורטאים, תזונה לספורטאים טבעוניים, תפריט תזונה לספורטאים ועוד...

אין תגובות:

פרסום תגובה