יום רביעי, 6 בדצמבר 2017

תזונה לגדילה הורמונלית - צמיחת השריר והעצמות וניצול שומנים לאנרגיה

הרגולציה של הורמון גדילה (growth hormone או בקיצור: GH) והפרשתו בבני-אדם הוא תהליך המורכב מגירויו ע"י הורמון המשחרור הורמון גדילה ודיכויו ע"י ההורמון סומאטוסטטין. 

למרות שני הורמונים היפותלמיים הלנ"ל הם הרגולטורים העיקריים של הפרשת הורמון גדילה, הם מתפקדים ככל הנראה  במסלול הסופי שדרכו גורמים רבים משפיעים על סינתזת והפרשת הורמון גדילה. חלק מאפננים של הפרשת הורמון גדילה כוללים נוירוטרנסמיטרים, רמות הגלוקוז במחזור הדם, גורם גדילה דמוי אינסולין-1 וריכוזי סטרואידים של גונדאל. גיל, תזונה וקומפוזיציה של הגוף קשורים גם לכמות ולהפרשתו של הורמון גדילה בבני אדם. השפעת המצב התזונתי על הפרשת הורמון גדילה נעשית ברורה יותר ויותר.



להלן סרטון על:
תזונה לגדילה הורמונלית עם קובי עזרא Ph.D, צמיחת השריר והעצמות וניצול השומנים.




 תודה לאתר: http://diet2all.net



מדוע הורמון הגדילה חשוב ?

הורמון גדילה עוזר לבנות להבגדיל את רקמת העצם, השריר, והרקמות אחרות.

בשריר, הורמון גדילה מגרה סינתזת חלבון וכן מגביר מטבוליזם של שומן. הורמון גדילה מגייס חומצות שומן לצורך  שמוש בחומצות שומן לאנרגיה.

בדרך זו, הורמון גדילה "חוסך" פירוק פחמימות, וכך רמת הסוכר בדם עולה. זו הסיבה שלטווח הארוך עשויה להשפיע על העמידות להורמון אינסולין.


אין תגובות:

פרסום תגובה