האם כמון שורף שומן, קובי עזרא

האם כמון שורף שומן, קובי עזרא.




כמון הוא תבלין פופולרי המשמש בבישול במטבח בכל רחבי העולם. המיוצר מזרעי האדמה של צמח Cuminum cyminum, כמון נמצא במשפחת הפטרוזיליה והוא גדל בעיקר בסין, הודו ומקסיקו. הכמון הנו מרכיב נפוץ באבקת צ'ילי וקארי.



כמון עשוי להעלות את חילוף החומרים בגופנו, להוריד את רמת הכולסטרול ולעזור להוריד את רמת הסוכר בדם. מחקרים מאשרים כי צריכת כמון טחון עוזרת לאנשים המנסים לרדת במשקל.



אמנם אין שום ערובה לכך שכמון יתחיל להגביר את הירידה במשקל שלנו, אך התכונות הייחודיות שלו ויתרונות בריאותיים אחרים הופכים אותו לשווה לנסות להשתמש בו בקרב רוב האנשים.



כיצד להשתמש באבקת כמון לירידה במשקל?

לכמון יש פוטנציאל לעזור לך לרדת במשקל בגלל מרכיב פעיל ייחודי - תימוקינון, חומר כימי המופיע באופן טבעי ובעל תכונות נוגדות חמצון ואנטי דלקתיות.



התימוקינון יכול לנטרל רדיקלים חופשיים בגופנו, לסייע לנו לנקות את עצמו מרעלים. כמון עוזר לתאים להגיב בצורה יעילה יותר לאינסולין וכך גם לגלוקוז (סוכר הדם), השומר על יציבות רמת הסוכר בדם.



השפעות הממושכות של התבלין כמון יכולות לעבוד יחד עם תזונה בריאה ופעילות גופנית להפחתת משקעי השומן ולהפחתת הדלקת בגוף. כאשר יהיה ניתן להבחין שהסימפטומים כמו: נפיחות ועייפות פוחתים כשצורכים כמון בבסיס קבוע.



מחקרים מגבים את הרעיון שכמון יכול לעזור לרדת במשקל, אך אנו זקוקים למחקרים נוספים בכדי להגיע למסקנה נחרצת לגבי מידת היכולת שלו לפעול.



מקור מחקר אחד קטן שנערך על 72 נבדקים עם עודף משקל הדגים כי הוספת כמון לשגרת הרזיה האיצה את הירידה במשקל באופן משמעותי.



במחקר קטן אחר שנחקר על 88 נשים עם עודף משקל, כמון לבדו הספיק בכדי לגרום לירידה מהירה יותר במשקל אצל הנבדקים.



תפיסות שגויות לגבי תוצאות הרזיה כמון!

בעוד שכמון עשוי לעזור לנו לרדת במשקל, ישנם מגבלות ריאליות לכמה משקל אנו יכולים לצפות.

כמון לא יכול לכוון לאזור אחד בגופך, כמו הבטן, לשרוף שומן. אף שהוא אכן משפר או מסייע בהורדת התגובה הדלקת, מה שעלול לגרום לסייע לנו להיות רזים יותר במראה, כמון לא יכול למחוק או לשרוף שומן בפועל. רק ירידה במשקל הכוללת יכולה לכוון את משקעי השומן בגופך.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ליגנדרול, LGD-4033

ייבוש הנוזלים לפני תחרויות פיתוח גוף

שיטות אימון לפיתוח כוח בחדר כושר - קובי עזרא