תזונה לפיתוח גוף קובי עזרא

האם ישנו קשר בין פיתוח גוף תזונה ושרירים? כן בהחלט!

קובי עזרא ומטופל לאחר הדיאטה לחיטוב הגוף והשרירים

התזונה נחשבת למרכיב מהותי בספורט פיתוח הגוף והשרירים.
לכן ספורטאים מקפידים על תפריט בריא (המורכב ע"י איש מקצוע בהתאם לנתוני הגוף האישיים) הכולל את הכמות הרצויה של מינרלים וויטמינים, זאת כדי לשמור על בריאות הגוף ולסייע לו להתפתח כראוי, יש לאכול חלבונים ופחמימות בהתאם לצורכי הגוף, היות ושני אבות מזון הנ"ל המרכיבים והבונים את השריר. 

החלבונים המלאים מקורם במוצרי מזון רבים, כגון: דגים, בשר, מוצרי חלב וביצים. חלבונים מהחי נקראים חלבונים חלבונים מלאים מכיוון שהם מכילים חומצות אמינו, לעומת חלבונים מן הצומח שבהם חסרים חומצות אמינו.



ישנה חשיבות מרובה לצריכת נוזלים - מים בזמן פעילות גופנית בחדר הכושר, ישנו הורך בשיווי משקל עדין. כששותים מספיק נדיר היה להתקל בתופעות, כגון: בחילות, סחרחורות וירידה בביצועים עקב התייבשות. ויש לומר גם כי ששתייה מופרזת עשויה לגרם ל"הרעלת מים" המסכנת חיים. ואציין כי בשני המקרים מובילים למצב של היפונתרמיה, כלומר לירידה ברמת הנתרן בדם.


פיתוח גוף ושרירים תוכנית תזונה ואימונים


פיתוח גוף בבית





יש לכם מאמן אישי או שותף קבוע? רוצים לפתח מסת שריר? תחשבו על האימון השלילי שיעלה אתכם בכוח ומסת שריר בצורה שעוד לא הכרתם.

ברקמות הגוף שמשתמשים בגלוקוז: מערכת העצבים והמוח. כמו כן הפחמימות מהוות את שימור השריר לצורכי אנרגיה והפעלת הלב. מאגר נוסף בגוף זהו החלבון, ברגע שמאזן האנרגיה לא תקין, הגוף מפרק חלבון ממאגר השריר.


פחמימות חיוניות להפקת אנרגיה בתאים. כל היצורים החיים, מפיקים אנרגיה מפירוק גלוקוז, תחילת תהליך זה מכונה: גליקוליזה.

פרוטוקול העמסת פחמימות קלאסי, גרמו לגוף להתרוקן ממאגרי הפחמימות והגליקוגן ויצרו העמסה. צמים ועושים פעילות גופנית. גורם לתחושת חולשה,כאבי ראש. ביומים שלושה שלפני התחרות בונים מאגר גליקוגן חדש-מצאו שהגליקוגן הטרי מתפרק יותר מהר ויעיל יותר אבל תחושת הספורטאי לא הייתה טובה. אופן הביצוע-לוקחים 6 ימים אחורה מיום התחרות-הפעילות הגופנית הולכת ונעשית קלה יותר ולאט מעלים את כמות הפחמימות ובשלושה ימים אחרונים מוסיפים חלבון ושומנים.


תגובות

  1. לילה טוב איך אתה? אני ברזילאי, מריו דה ז'ניירו ומחפש עוקבים חדשים לבלוג שלי. חברים חדשים מוזמנים גם הם, לא משנה מה המרחק.

    https://viagenspelobrasilerio.blogspot.com/?m=1

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ליגנדרול, LGD-4033

ייבוש הנוזלים לפני תחרויות פיתוח גוף

שיטות אימון לפיתוח כוח בחדר כושר - קובי עזרא