פיתוח גוף נשים, מיס פיזיק, מיס ביקיני, מיס פיטנס

פיתוח גוף נשים: ישנה קטגוריה מיוחדת של פיתוח גוף נשים, הנחלקת למרת ישראל בתחום פיתוח הגוף, כלומר האישה השרירית של ישראל, ומיס פיטנס האישה החטובה של ישראל. 

פיתוח גוף נשים ואימונים

פיתוח גוף נשים ואימונים


פיתוח גוף נשים, מיס פיטנס ומיס ביקיני מה ההבדל?

פיתוח גוף לנשים יש להבחין בין תחרויות מרת ישראל (פיתוח גוף נשים) או אשת השרירים, לבין מיס פיטנס (האישה החטובה). נשים מפתחות גוף שואפות לאותה מטרה כמו גברים מפתחי גוף, כלומר שנשים מפתחות גוף ושרירים ושואפות למסת שרירים ולפרופורציה. לכן תכנית האימונים שלהן תהיה בדומה לגברים שרירנים (מפתחי גוף).

נשים בתחום פיתוח גוף, פונות למשקולות ולחדר הכושר, ועושות בדיוק את אותה תוכנית אימוני כוח, בדומה למפתחי גוף גברים. נשים עלולות להגיע לתוצאה אחרת מזו שרצו, אלא אם הן מבקשות להיות מפתחות גוף...

לגבי נשים ותוספי מזון לספורטאים בתחום פיתוח גוף, האומנם לא כל מפתחות הגוף לוקחות סמים - סטרואידים אנבולים. לעומת נשים גברים מעטים יכולים להגיע להישגים ללא סטרואידים אנבולים, על אף שזה אפשרי, אך לא ברמות הגבוהות יותר.

אופי האימון של הבודי בילדר (פיתוח גוף): אופי האימון בתחום פיתוח גוף משתנה מגברים לנשים. באופן כללי רוב האימון כולל עבודת משקולות אינטנסיבית ומכשירים, כאשר נשים נוטות יותר לאירובי. 

גברים יתרכזו כ-70% מזמן האימון במכשירים ומשקולות ונשים כ-50% מהזמן האימון יקדישו למטרה זו. מרבית המתאמנים האינטנסיביים מוסיפים לאימון בחדר כושר גם הליכה או ריצה על חוף הים.

אישה בתחום פיתוח גוף לא יכולה להגיע לגדלים האלה (כמו בתחרויות פיתוח גוף מקצועניות) בלי הסטרואידים האנבולים-אנדרוגנים. לסמים בספורט ישנן תופעות לוואי קשות, במיוחד בנשים: נשירה (ישנן מפתחות הגוף חובשות פאות עקב הקרחה), גדילת שיער בפנים, התרחבות הלסתות (בדומה לסנאי), שינוי במרקם העור (ליותר גס, בדומה לגבר), פצעים על פני העור-אקנה, הפרעות ואי-סדירות במחזור החודשי ועד כדי הפסקת המחזור החודשי.

השימוש בסטרואידים אנבולים בקרב נשים, מאפשרים תגובה אנבולית - גדילה והתפתחות, אימונים יותר תכוף ועוצמתיים, ואיבוד שומן הגוף. אולם, לנוכח תופעות הלוואי הקשות, לנשים ספורטאיות ומפתחות גוף לא מומלץ לצרוך סטרואידים אנבולים. יש לזכור שלגברים ישנה רמה גבוהה של טסטוסטרון גם באופן טבעי, לנשים ישנה רמה הרבה יותר נמוכה.

השימוש בסטרואידים אנבולים בקרב נשים, מאפשרים תגובה אנבולית - גדילה והתפתחות, אימונים יותר תכוף ועוצמתיים, ואיבוד שומן הגוף. אולם, לנוכח תופעות הלוואי הקשות, לנשים ספורטאיות ומפתחות גוף לא מומלץ לצרוך סטרואידים אנבולים. יש לזכור שלגברים ישנה רמה גבוהה של טסטוסטרון גם באופן טבעי, לנשים ישנה רמה הרבה יותר נמוכה.


איגודים של פיתוח גוף לנשים

פיתוח גוף נשים בישראל, האומנם ספורט פיתוח גוף לנשים בישראל אינו מפותח דיו, הדבר כמובן כולל את כל האיגודים בישראל (איגוד נאבא, איגוד נאק, ואיגוד איי,אפ,בי,בי). 

מיס פיטנס - נשים וחיטובים

מיס פיטנס: כשמדברים על מיס פיטנס, הכוונה לבחורה עם גוף אתלטי וחטוב, כלומר שהשרירים של מיס פיטנס יהיו מודגשים בצורה אסתטית ופרופורציונלית, לרבות פרופורציות המשקפות את כל הגוף - פלג גוף עליון ותחתון. יש לציין, כי באופן חד משמעי מסת שרירים גדולה (בדומה לפיתוח גוף משים) אינה קובעת, ולא פחות חשוב זה הופעת הראווה המורכבת מתרגילי גמישות המשולבת בקומבינציות ותרגילי אקרובטיקה. 


מיס ביקיני - נשים חטובות

מיס ביקיני: כשמדברים על מיס ביקיני, הכוונה לבחורה עם גוף אסתטי מעודן וחטוב, הכוונה לגוף נשי חטוב עם אחוזי שומן נמוכים ולא כחושים בדומה לחולות אנורקסיה נרבוזה! מיס פיטנס צריכה להיות אישה בעלת גוף עם פרופורציה בין כל חלקי הגוף, כאן כמובן שחשובים שילוב הופעת ראווה המורכבת מקומבינציות של ריקוד וכוראוגרפיה אישית.


פיתוח גוף נשים - נשים שריריות

מיס פיזיק (פיתוח גוף נשים): כשמדברים על אשת השרירים - פיתוח גוף נשים, הכוונה לבחורה עם גוף אתלטי שרירי מאוד וחטוב מאוד, כשישנו דגש כמובן על מסת שרירים גדולה ומחוטבת (פיתוח גוף = בודיבילדינג = שרירים גדילים). פיתוח גוף נשים ישנו דגש על פרופורציות בין כל קבוצות השרירים, שילוב של הופעת ראווה חופשית תוך שימת דגש על כל קבוצות השרירים, בדומה לפיתוח גוף גברים).



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ליגנדרול, LGD-4033

ייבוש הנוזלים לפני תחרויות פיתוח גוף

ההכנה לתחרות פיתוח הגוף, איך לזכות במקום הראשון? קובי עזרא