סטרואידים אנאבוליים בספורט פיתוח גוף - קובי עזרא

סטרואידים אנאבוליים בספורט פיתוח גוף, טעויות נפוצות – קובי עזרא. 

כשאומרים את המילה סטרואידים אנבולים, האסוציאציה הראשונה שעולה לרבים בראשם היא ספורט פיתוח גוף! למרות כי לא כך הדבר. היות וידוע כי ספורטאים רבים לרבות אצנים ובעיקר ספרינטרים, רוכבי אופניים, וספורטאים רבים מתחום האתלטיקה הקלה, אכן משתמשים בתרופות אילו ואחרות לרבות סטרואידים אנבולים (דיאנבול, וינסטרול, אנדרול, טסטוסטרון, פרימובולן וכו'), הורמון גדילה, אריטרופואיטין (EPO), אפדרין, קלנבוטרול ותרופות רבות נוספות...

סטרואידים אנאבוליים בספורט פיתוח גוף, טעויות נפוצות – קובי עזרא.

כשאנו דנים אודות קבוצת התרופות סטרואידים, או יותר נכון על תת הקבוצה המכונה סטרואידים אנבולים, אנו דנים אודות תרופות רבות אשר המאפיין אותם היא ההשפעה על המערכות המין והשרירים, בעיקר על שרירי השלד.

למעשה לסטרואידים האנבולים מבחינה פרמקולוגית קוראים: סטרואידים אנבולים-אנדרוגנים, היות ולכל התרופות ממשפחת הסטרואידים האנבולים ישנה השפעה כזאת או אחרת של התגובה האנדרוגנית. ההשפעה האנדרוגנית או המונח אנדרוגני מתייחס להשפעה על הערכת המין בהשפעה הגברית (מאפיינים גבריים)!

חשוב לציין, כי מדענים פיתחו ברבות השנים תרופות סטרואידיות בעלות השפעה יותר אנבולית ופחות אנדרוגנית, וזה בעצם מה שספורטאים רוצים. מין הסתם ספורטאים מעוניינים ליצור השפעה אנבולית – בונה על מערכת השרירים, עם מינימום השפעה על מערכת המין, למרות כי אכן הספורטאים יכולים ליהנות מההשפעה האנדרוגנית על מערכת המין, המתאפיינת בין היתר בעליית הלבידו.  

כשמפתחי גוף בכלל וספורטאים בפרט נוטלים תרופות שלא לצורך רפואי, אכן זה דבר לא טוב, יש להדגיש אודות שלוש הטעיות הכי שכיחות שאני נתקלתי בהן בקליניקה שלי, להן הן:

טעות ראשונה!

ישנם ספורטאים בעיקר המתחילים, אשר עושים שימוש לרעה ובאופן בלתי נכון בסטרואידים האנבולים, אתן דוגמא לטעות, כמו למשל: השימוש בתכשיר ננדרולון דקנואט אשר ידוע בשם המסחרי דקה-דורבולין, כאשר הוא ניתן לבדו או בתוספת טסטוסטרון ובעיקר כאשר היחס אינו הנכון, אנו ניצור תגובה של אימפוטנציה (אין אונות) או כמו שאנשי החדר כושר מכנים אותה: "דקה-דיק". את אותה התגובה ניתן לצור עם השימוש הבלתי נכון בתכשירים: טרנבולון אצטאט, טרנבולון איננטאט, בולדנון אונדצילאט, וינסטרול (סטנוזולול) ועוד תכשירים סטרואידים אנדרוגנים.


טעות שנייה!

אך לא ארחיב את הדיון על השימוש הבלתי נכון בסטרואידים אנבולים-אנדרוגנים. יש לציין, כי ישנם ספורטאים אשר לאחר השימוש בסטרואידים האנבולים לא מבצעים את תהליך הפוסט-סייקל טרפי או בקיצור: PCT. תהליך ה- PCT עושים בסיום הסייקל, בכדי לאזן את המערכת ההורמונאלית, כלומר להגביר את ייצור ההורמון הגברי – טסטוסטרון ולהפחית את יצור הורמון המין הנשי – אסטרוגן. כך גם ניצור תגובה אנטי-קטבולית (מניעת פירוק שרירים וצבירת שומנים).


טעות שלישית!

דטוקסיפיקציה – ניקוי הגוף! זה לא בזבוז כסף?! יש לציין, כי ישנם ספורטאים ומפתחי גוף אשר חושבים לעצמם: "למה לי לעשות את תהליך הדטוקסיפיקציה (ניקוי הגוף) הריי אני שוב פעם רוצה לקחת סייקל". אז אני אסביר לכם או יותר נכן אדמה לכם את המצב במקום לניקוי הגוף, לניקוי הבית. את הבית מנקים אחת לשבוע לפחות?! הריי זה נכון שעד לשבוע הבא הבית יתלכלך שוב, אך בכל זאת אנו מנקים אותו... נכון?!

אם כן מדוע ישנו הצורך לבצע את תהליך הדטוקסיפיקציה – ניקוי הגוף? את תהליך הדטוקסיפוקציה ספורטאים עושים בשל שתי סיבות עיקריות, ולהלן הם:

סיבה ראשונה, פתיחת הרצפטורים באופן יעיל ומהיר יותר: תהליך הדטוקסיפיקציה מאפשר לגופנו להתנקות משאריות הסטרואידים וחומרי הלוואי אשר הצטברו בו, ברמה התאית אנו פשוט "פותחים" את הרצפטורים, כלומר שאנו יוצרים מצב אשר ישחרר את הקולטנים להורמונים סטרואידים אנבולים-אנדרוגנים, כך בסייקל הבא שרירי גופנו יגיבו באופן יעיל יותר לסייקל הבא עלינו! 

סיבה שנייה, מניעת וצמצום מחלות ניוון קשות: תהליך הדטוקסיפיקציה עושים כמובן בכדי לנקות את הגוף מכל מיני כימיקלים שונים ומשונים, אשר תאי גופנו לעיתים אינם יודעים להתמודד עימם. אצל ספורטאים ומפתחי גוף אשר נוטלים סטרואידים אנבולים-אנדרוגנים ישנה עלייה בנטייה לפתח מחלות כרוניות ומחלות אקוטיות, השכיחות למחלות סרטן הגדלה שפירה של בלוטת הפרוסטטה, מחלות כבד וכליה עולים. על כן, נודעת חשובות מרובה לתהליך הדטוקסיפיקציה – ניקוי הגוף.

לסיכום: מכן ניתן להבין, כי את תהליך הדטוקסיפיקציה – ניקוי הגוף, עושים משני סיבות עיקריות: 1. מניעת מחלות, כלומר לשמור על הבריאות האופטימאלית. 2. הגברת היעילות של הסייקל הבא.

למתעניינים בתחום, המלצה לקרוא את הספר: סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאול!

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ליגנדרול, LGD-4033

ייבוש הנוזלים לפני תחרויות פיתוח גוף

שיטות אימון לפיתוח כוח בחדר כושר - קובי עזרא