איך לעשות סופר סט באימון - קובי עזרא

היום אספר לכם על יתרונות סופר סט באימון, איך ניתן לעשות סוגים שונים של סופר-סט, שלום כאן קובי עזרא מומחה לרפואה נטורופטית ומדריך מאמני כושר. 

סופר-סט: איך לעשות סופר סט?

הסופר-סט מורכב משני תרגילים, האחד לאחר השני וללא מנוחה. היתרון העיקרי של סופר-סט הוא חיסכון בזמן, כלומר קיצור זמני האימון. 

יש לומר שאת הסופר סטים ניתן לעשות בצורות שונות, למשל בשני קבוצות שרירים שונות, למשל השילוב של שרירי החזה והגב, לדוגמה תרגיל פולי עליון (וינץ) ולחיצת חזה. 

או שני תרגילים המפעילים את אותה קבוצת שרירים, כמו למשל, אימון לשרירי החזה: ניתן לשלב  את שני התרגילים לחיצת חזה בשכיבה ופלייס. 

או אימון על שרירים אנטגוניסטים, כמו למשל, באימון לשרירי הזרועות הקדמית (בייספס / דו-ראשי בזרוע) והאחורית (טרייספס / תלת ראשי בזרוע), כפיפות מרפקים בעמידה עם מוט W ויישור מפרקים עם חבל מפולי עליון. 

דוגמה לתוכנית אימונים של סופר סטים: למשל עליות מתח ולחיצת חזה, סקוואט ולחיצת כתפיים, כפיפות מרפקים עם מוט W ויישור מרפקים מפולי עליון. כך ניתן לעשות אימון יעיל במינימום זמן. 

ובמספר מילים על היתרונות של סופר סט, ראשית כפי שכבר ציינתי קיצור זמן האימון, עצימות האימון תהייה גבוהה יותר וזאת ללא הפחתת כמות הסטים. 

בנוסף, עקב העצימות הרבה יותר שדורש אימון הסופר סט, בכולל מנוחות קצרות ודופק גבוה, אנו נשרוף יותר קלוריות. 

הסופר סט יגרום לאימון שלנו להפוך לעצים יותר, ואציין שאימון עצים יותר יגרום לתגובת מוגברת בהפרשת הורמונים אנאבוליים, כמו: הורמון הגדילה והורמון המין הגברי - טסטוסטרון. הנ"ל יסייעו לנו לבנות יותר שרירים ולשרוף יותר שומנים. 



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ליגנדרול, LGD-4033

ייבוש הנוזלים לפני תחרויות פיתוח גוף

ההכנה לתחרות פיתוח הגוף, איך לזכות במקום הראשון? קובי עזרא