מגנזיום לספורטאים, מגנזיום פיתוח גוף, קובי עזרא

היום אספר לכם על המינרל מגנזיום וחשיבותו לספורטאים, האם מגנזיום מסייע לבנות שרירים או לשפר את האנרגיה? האם מגנזיום עשוי לשפר את איכות השינה ולצמצם כאבי שרירים?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית בריאות וכושר. 

מגנזיום הוא קו-פקטור ביותר מ-300 מערכות אנזימים המווסתות תגובות ביוכימיות מגוונות בגוף, כולל סינתזת חלבון, לייצור אנרגיה, תפקוד שרירים ועצבים, בקרת רמת הסוכר בדם וויסות לחץ דם. 

מגנזיום שרירים

תפקידו של מגנזיום בהתאוששות השרירים: המגנזיום חיוני לתפקוד תקין של השרירים. הוא פועל בין היתר ע"י חסימת הסידן, כך מסייע לשרירים להירגע טוב יותר לאחר תפקודם במהלך האימון.

רמות מגנזיום אידאליות יכולות אפילו לשפר את ביצועים במהלך האימון. שיפורים אלה באם לידי ביטוי לרוב באמצעות שיפור הכוח הפיזי אך לא רק. 

יתרון בולט נוסף של  המגנזיום להתאוששות השרירים הוא האופן שבו הוא משפיע על רכיבי תזונה אחרים. לדוגמה, מגנזיום מפעיל את ויטמין D. 

ורמות נמוכות של ויטמין D עשויות לגרום לחולשת שרירים ולכאבים. כך בהמשך עשויה מסת השריר להיפגע ולרדת, זאת יחד עם הביצועים של הספורטאי.

אנשים מסוימים נמצאים בסיכון גבוה יותר למחסור במגנזיום. כמו אנשים הסובלים מהפרעות במערכת העיכול, סוכרת סוג 2 או תפקוד כליות לקוי.

אם את/ה מתאמנים באופן קבוע, אז הדרישות שלכם למגנזיום גבוהות יותר. הסיבה לכך היא שהגוף משתמש במגנזיום כדי ליצור את תנועת השרירים ולספק חמצן לשרירים הפועלים. 

המגנזיום בעל השפעה על סינתזת החלבונים ועל היכולת לצמצם תהליכי דלקת, שעשויה להיווצר כתוצאה מאימון אינטנסיבי.

האם מגנזיום אנרגיה פוטנציאלית

מגנזיום יכול לסייע להגביר את רמת האנרגיה, הנחוצה לאימון טוב יותר. רוב האנרגיה בגופנו מגיעה ממולקולה בשם ATP (אדנוזין טרי-פוספט) אנרגיה הנוצרת מהמזון שאנו אוכלים במטרה לתדלק תהליכים נוספים בגופנו. 

ייצור ה-ATP תלוי במגנזיום המהווה את אחד האלקטרוליטים החיוניים ביותר הדרושים להידרציה יעילה. יש לומר שהאלקטרוליטים מתרוקנים גם עקב זיעה באימונים, השתנה וכו'. 

האם מגנזיום עוזר לכאבי שרירים

מגנזיום יכול לעזור להפחית כאבים בכלל וכאבי שריר בפרט לאחר אימון, ללא רמה מספקת של מגנזיום השרירים לא יכולים להירגע כראוי, דבר שעלול לגרום להתכווצויות ועוויתות. 

האם מגנזיום עוזר לשינה

מגנזיום יכול לעזור גם לשינה טובה יותר וגם במצבי סטרס, שני הגורמים שמשפרים את יכולת ההתאוששות של הגוף והשרירים וכך הם יוכלו לגדול ולהתפתח בצורה אידאלית יותר. 

מגנזיום באוכל

מקורות טובים למגנזיום באוכל הם: ירוק עלים ואגוזים, כוסמת, אבוקדו, שעועית, זרעי דלעת, קקאו, אצות ודגים. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ליגנדרול, LGD-4033

ייבוש הנוזלים לפני תחרויות פיתוח גוף

ההכנה לתחרות פיתוח הגוף, איך לזכות במקום הראשון? קובי עזרא