ד"ר אלי פיליפס, רופאת שיניים הוליסטית

ד"ר אלי פיליפס, רופאת שיניים הידועה בגישתה ההוליסטית לבריאות הפה, פיתחה פרוטוקול טיפולי למניעת עששת ושמירה על בריאות החניכיים, בשם: Complete Mouth Care System. השיטה שלה מדגישה את החשיבות של איזון המיקרוביום של הפה, מינרליזציה של שיניים ושמירה על בריאות החניכיים מבלי להסתמך במידה רבה על מוצרי שיניים מסורתיים שעלולים לשבש את האיזון הטבעי של הפה.


הפרוטוקול של ד"ר אלי פיליפס:

1. הימנע מסוכר וחומצות: צמצמו למינימום צריכת מזונות ומשקאות ממותקים וחומציים, מכיוון שהם יכולים להזין חיידקים מזיקים ולהוביל לדה-מינרליזציה של אמייל השן.

2. שימוש בקסיליטול: שלבו קסיליטול בשגרת היומיום שלכם. Xylitol הוא ממתיק טבעי שיכול לעזור להפחית חיידקים מזיקים בפה. ד"ר פיליפס ממליצה להשתמש בקסיליטול בצורה של מסטיק, מנטה או שטיפת פה מספר פעמים ביום, במיוחד לאחר הארוחות.

השתמש במסטיק xylitol של Zellie או מנטה לאחר ארוחות, חטיפים או משקאות[2][4]. קסיליטול מסייע בהפחתת הצטברות פלאק ומקדם מיקרוביום אוראלי בריא.

3. איזון pH: לשמור על pH ניטרלי או מעט בסיסי בפה. ניתן להשיג זאת ע"י שטיפת הפה במים או בתמיסת סודה לשתייה לאחר האכילה, מה שעוזר לנטרל חומצות וליצור סביבה פחות נוחה לחיידקים מזיקים.

4. רמינרליזציה: השתמשו במוצרים המקדמים את הרמינרליזציה של השיניים. ד"ר פיליפס ממליצה לעתים קרובות על משחת שיניים או שטיפות פה המכילות יוני סידן ופוספט, כגון אלו עם רקלדנט (Recaldent) או הידרוקסיאפטיט (hydroxyapatite).

5. משיכת שמן: תרגל משיכת שמן עם שמן קוקוס כדי לעזור להפחית חיידקים מזיקים ולשפר את בריאות החניכיים. יש לשטוף כף שמן קוקוס בפה במשך 10-20 דקות מדי יום לפני שירוק אותו החוצה.

6. הימנע ממשחות שיניים ומי פה קשות: הימנע ממוצרים המכילים כימיקלים קשים, כגון מי פה על בסיס אלכוהול או משחות שיניים מלבינות, מכיוון שהם עלולים לשבש את המיקרוביום של הפה ולגרות את החניכיים.

שטפו עם LISTERINE (בטעם מקורי או מגניב מנטה) למשך 30-60 שניות[2][4]. שלב זה עוזר להרוג חיידקים הגורמים להצטברות פלאק ודלקת חניכיים.

לשטוף עם שטיפת פלואוריד ACT[4]. שלב זה מסייע במינרליזציה של השיניים ומספק הגנה נוספת מפני עששת. 

7. שימוש בחוט דנטלי וצחצוח רגילים: צחצחו בעדינות עם מברשת שיניים עם זיפים רכים פעמיים ביום והשתמשו בחוט דנטלי מדי יום כדי להסיר רובד וחלקיקי מזון מבלי לפגוע בחניכיים.

מברישים עם Crest Cavity Protection Paste רגיל למשך כ-2 דקות[2][4]. ד"ר פיליפס ממליצה על משחת שיניים ספציפית זו מכיוון שהיא מכילה סיליקה טחונה דק ונתרן פלואוריד, המסייעים בחיזוק השיניים ומגנים מפני חומצות[2].

8. דיאטה ותזונה: תמכו בבריאות הפה באמצעות תזונה עשירה בחומרים מזינים, תוך התמקדות בוויטמינים D, K2 ו-A, שהם חיוניים לשמירה על שיניים חזקות וחניכיים בריאות.

9. הידרציה: הישאר לחות טובה כדי לקדם את ייצור הרוק, אשר חיוני לניקוי שיניים טבעי ואיזון המיקרוביום של הפה.

טיפים נוספים:

- השתמשו במערכת פעמיים ביום, בבוקר ולפני השינה[2][4].

- התמקד בצחצוח חניכיים סביב השיניים כדי להמריץ את זרימת הדם[2].

- הימנע ממוצרי הלבנה, מניעת אבנית או מניעת פלאק[2].

- אין לשטוף במים בין השלבים[2].

- שקול להשתמש בסילון מים (water flosser) לניקוי בין השיניים ולאורך קו החניכיים.

- בדיקות שיניים סדירות חשובות למעקב ולשמירה על בריאות הפה.

ד"ר פיליפס טוען שמערכת זו יכולה: הסר פלאק, לפתור דלקות חניכיים, למנוע עששת, ריפוי מחלות חניכיים ובעיות חניכיים, תמכו במיקרוביום אוראלי בריא[4]. 


הגישה של ד"ר פיליפס מתמקדת באסטרטגיה טבעית ומניעתית שמטרתה לטפח את סביבת הפה, מניעת עששת ושמירה על בריאות החניכיים באמצעות טיפול עקבי ועדין.  

השתמש בתזונה ובבריאות מערכת העיכול כדי להשפיע על איכות הרוק ולקדם ריפוי שיניים וחניכיים[3].

- הימנע מלגימה תכופה של מים במהלך היום, מכיוון שהם עלולים לדלל את סגולות הריפוי של הרוק[3].

על ידי הקפדה על פרוטוקול זה וביצוע שינויים תזונתיים מתאימים, ד"ר פיליפס מציע שאנשים רבים יכולים לשפר את בריאות הפה שלהם, ועלול לבטל חורים מוקדמים ומחלות חניכיים ללא פרוצדורות דנטליות פולשניות[3][4].



מקורות:
[1] https://www.summarize.tech/www.youtube.com/watch?v=70xXmK7O2yA
[2] https://cdn.fs.teachablecdn.com/9IDFpH42QaeMfTl8BQwM
[3] https://www.amazon.com/Mouth-Care-Comes-Clean-Breakthrough/dp/1632990946
[4] https://drellie.com/complete-mouth-care-system/
[5] https://www.reddit.com/r/PeriodontalDisease/comments/17x447t/dr_ellie_phillips_program_updates/
[6] https://drellie.com/2012/07/16/gum-recession/
[7] https://www.hubermanlab.com/episode/how-to-improve-oral-health-its-critical-role-in-brain-body-health

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ליגנדרול, LGD-4033

ההכנה לתחרות פיתוח הגוף, איך לזכות במקום הראשון? קובי עזרא

ייבוש הנוזלים לפני תחרויות פיתוח גוף