ויטמינים ומינרלים לבניית השרירים, קובי עזרא

לויטמינים ומינרלים תפקיד מכריע בבניית השרירים ובבריאות הכללית. להלן חלק מהחשובים ואספר לכם כיצד הם עושים זאת? שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורפוטית בריאות וכושר. 


חלבון: אמנם אינו ויטמין או מינרל, אך חלבון חיוני לבניית שרירים. הוא מספק את אבני הבניין (חומצות אמינו) הנחוצות לשיקום וגדילת השרירים. צריכת חלבון מספקת חיונית לכל מי שרוצה לבנות שרירים.

ויטמין D חיוני לשמירה על תפקוד וכוח השרירים. עוזר לווסת את רמות הסידן, החיוני להתכווצות השרירים. ניתן לקבל ויטמין D מחשיפה לאור השמש (בשעות החמות בעיקר), מזונות מסוימים (כמו דגים שומניים ומוצרי חלב מועשרים), או מתוספי תזונה.

סידן נחוץ להתכווצות השרירים, כולל שריר הלב. הוא גם עוזר לווסת את טונוס השרירים ותפקודם. מקורות טובים לסידן כוללים מוצרי חלב, עלים ירוקים ושומשום.

מגנזיום מעורב במטבוליזם של האנרגיה ובתפקוד השרירים. עוזר לווסת התכווצויות שרירים והכרחי לסינתזה של ATP (מטבע האנרגיה של התאים). מזונות עשירים במגנזיום כוללים אגוזים, זרעים, דגנים מלאים וירקות ירוקים עלים.

אשלגן מסייע בשמירה על איזון הנוזלים וחיוני לתפקוד תקין של השרירים, כולל דחפים עצביים הממריצים התכווצויות שרירים. בננות, תפוחי אדמה, פירות הדר ועלים ירוקים הם מקורות טובים לאשלגן.

ברזל נחוץ להובלת חמצן לשרירים, שהוא חיוני במהלך פעילות גופנית. מחסור בברזל עלול להוביל לעייפות ולסיבולת מופחתת. מקורות טובים לברזל כוללים בשר אדום, עוף, דגים, עדשים, תרד.

ויטמין C חשוב לסינתזת קולגן, אשר חיונית לשלמות המבנית של השרירים, הגידים והרצועות. הוא מסייע בספיגת ברזל ממקורות צמחיים. פירות ויקרות עשירים בוויטמין C.

ויטמיני B מעורבים במטבוליזם האנרגיה ובייצור תאי דם אדומים, המובילים חמצן לשרירים. הם גם ממלאים תפקידים במטבוליזם של חלבון ותיקון שרירים. מקורות טובים לוויטמינים מקבוצת B כוללים בשר, דגים, עוף, ביצים, מוצרי חלב, דגנים מלאים וירקות עלים.

אבץ מעורב בסינתזת חלבון וממלא תפקיד בשיקום וגדילת השרירים. הוא תורם לתפקוד החיסוני, שחשוב לבריאות הכללית ולהתאוששות מפעילות גופנית. אבץ ניתן למצוא בבשר, קטניות, זרעים, אגוזים ומוצרי חלב.

קריאטין: אמנם לא ויטמין או מינרל, אבל קריאטין הוא תרכובת המסונתזת מחומצות אמינו בגוף וחשובה לאספקת אנרגיה במהלך פעילות גופנית בעצימות גבוהה. תוספי קריאטין נמצאים בשימוש נפוץ ע"י ספורטאים ומפתחי גוף כדי לשפר מסת שריר וחוזק.

שילוב תזונה מאוזנת ועשירה בויטמינים ומינרלים אלו, יחד עם פעילות גופנית סדירה ומנוחה מספקת, יכולים לייעל את בניית השריר ואת הבריאות הכללית. כמובן שיש לקבל ייעוץ מותאם אישית ובהתאם למצב הפיזיולוגי.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ליגנדרול, LGD-4033

ההכנה לתחרות פיתוח הגוף, איך לזכות במקום הראשון? קובי עזרא

ייבוש הנוזלים לפני תחרויות פיתוח גוף