אוקסנדרולון, אנאבר, סטרואיד אנאבולי, קובי עזרא

אוקסנדרולון Oxandrolone היא תרופה ממשפחת סטרואידים אנבוליים, שנמכרת תחת שמות מותגים כמו אוקסנדרין, אנאבר ועוד. שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לבריאות וכושר. 

מדובר בנגזרת סינתטית של טסטוסטרון או ליתר דיוק מדיהידרוטסטוסטרון-DHT. אוקסנדרולון הוא אחד הסטרואידים הפופולריים בקרב ספורטאים ומפתחי גוף. 

ההשפעות האנבוליות החזקות שלו, בשילוב עם מוניטין של אחד הסטרואידים ה"קלים" יותר, הופכים אותו לבחירה מושכת עבור ספורטאים רבים שרוצים לשפר את הביצועים ומבנה הגוף.

בשל התכונות האנבוליות הגבוהות שלו ואנדרוגניות הנמוכות, האנאבר נחשב לסטרואיד "קל" מבחינת תופעות לוואי, מה שהופך אותו לפופולרי עבור גברים ונשים כאחד.

בקרב מפתחי גוף, Anavar יעיל בעיקר למטרת חיטוב הגוף, עוזר להגביר את הכוח ואיכות שרירים תוך כדי הפחתת אחוזי השומן בגוף למראה חטוב ללא צבירת נוזלים מיותרת. 

ההשפעות האנבוליות שלו נובעות מיכולתו לשפר את סינתזת החלבון ושימור החנקן בשרירים. כתוצאה מכך נוצרת סביבה נוחה לגדילת שרירים ומאזן חנקן חיובי. מקל על שיקום וגדילת שרירים לאחר אימונים אינטנסיביים.

האוקסנדרולון העל יכולות לשריפת שומן מכיוון שהוא יכול לעודד ליפוליזה - פירוק שומן. מסייע לגוף להשתמש במאגרי השומן לאנרגיה תוך שמירה על מסת שריר רזה.

כלומר שאוקסנדרולון מסייע בפירוק שומנים גם באזורים עקשניים. במקביל, מגן על רקמת השריר מפני קטבוליזם, גם בצהלך דיאטה דלת קלוריות.

ניתן לסכם את היתרונות של האוקסנדרולון בקרב ספורטאים: מגביר מסת שריר וחוזק, משפר ביצועים אתלטיים וכוח מתפרץ, משפר את המראה הנוקשה של השרירים, ומפחית את אחוז השומן בגוף. 

בנוסף אציין כי הוא נחשב לאחד הסטרואידים הבודדים שניתן להשתמש בהם ביעילות ע"י נשים במינונים נמוכים כמובן. 

מרבית הספורטאים חשים בתחילת תוצאות שהם מבחינים בשיפור בטונוס השרירים תוך שבוע-שבועיים בקירוב.  

שימושים רפואיים ראשוניים לרוב כוללים: קידום עלייה במשקל בחולים המחלימים מפציעות קשות, ניתוח או זיהומים כרוניים. הקלה על כאבי עצמות הקשורים לאוסטאופורוזיס. טיפול בתסמונת טרנר אצל בנות לקידום גדילה. 

שימוש בלתי רפואי: כפי שציינתי לפעמים נעשה שימוש לרעה בקרב מפתחי גוף וספורטאים במטרה להגדיל את מסת השריר ולשפר את הביצועים בספורט. וכמובן שסוג זה של שימוש אסור בדרך כלל בספורט מקצועני.

תופעות לוואי של אוקסנדרולון: האומנם הוא נחשב לאחר הסטרואידים הבטוחים יותר והדלים בתופעות לוואי. אך בכל זאת מדובר בתכשיר שניטל בצורה אוראלית, כמומר שבדובר בתכשיר ממשפחת ה-17 אלפא אלקלייטד שמעמיס יותר על פעילות הכבד. 

כמו גם דיכוי מתון יחסית של הורמון המין הגברי - טסטוסטרון, שיכול להוביל למגוון תסמינים, לרבות עייפות, שינויים במצב הרוח וירידה בחשק המיני.

אך יש לומר כי אוקסנדרולון מוכר בתופעות הלוואי הקלות יחסית שלו בהשוואה לסטרואידים אנבוליים אחרים, מה שהופך אותו לבחירה מועדפת בקרב ספורטאים ומפתחי גוף.

מינונים שכיחים בקרב ספורטאים המשתמשים באוקסנדרולון: מפתחי גוף לרוב נוטלים 50 עד 100 מ"ג ליום. למתחילים לרוב מומלץ מינונים נמוכים יותר של כ-20 עד 30 מ"ג ליום, ובקרב נשים חצי מהמינון הנ"ל. 

פרמקוקינטיקה של אוקסנדרולון:
זמינות ביולוגית אוראלית: גבוהה, בשל 17α-אלקילציה שלו. זמן מחצית חיים: כ-9-10 שעות. משך הפעולה שלו היא: 8-12 שעות. 

תכונות ביוכימיות של אוקסנדרולון: מנגנון פעולה: נקשר לקולטני אנדרוגנים ברקמות שונות. מקדם סינתזת חלבון ושימור חנקן. ממריץ יצירת עצם ומגביר את צפיפות המינרלים של העצם. משפר את צמיחת השרירים וחוזק. 

יחס פעילות אנבולית/אנדרוגנית של אוקסנדרולון: השפעות אנבוליות גבוהות יותר בהשוואה להשפעות אנדרוגניות. יחס אנבולי:אנדרוגני הוא בערך 3:1 עד 13:1, תלוי בבדיקה שבה נעשה שימוש. 

פעילות אסטרוגנית של אוקסנדרולון: פעילות אסטרוגנית נמוכה מכיוון שהיא לא מומרת לאסטרוגן

מקורות

# סקירת מחקר אוקסנדרולון

## מחקרים בולטים

1. Orr, R., & Fiatarone Singh, M. (2004). The anabolic androgenic steroid oxandrolone in the treatment of wasting and catabolic disorders: review of efficacy and safety. Drugs, 64(7), 725-750.

   - Comprehensive review of oxandrolone's efficacy and safety in various wasting disorders


2. Wolf, S. E., et al. (2006). Effects of oxandrolone on outcome measures in the severely burned: a multicenter prospective randomized double-blind trial. Journal of Burn Care & Research, 27(2), 131-139.

   - Study on oxandrolone's effects in burn patients


3. Miller, J. T., et al. (2002). The effects of oxandrolone on body composition and bone density in women with Turner syndrome. The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, 87(5), 2036-2041.

   - Research on oxandrolone's impact on Turner syndrome patients


4. Grunfeld, C., et al. (2006). Oxandrolone in the treatment of HIV-associated weight loss in men: a randomized, double-blind, placebo-controlled study. Journal of Acquired Immune Deficiency Syndromes, 41(3), 304-314.

   - Study on oxandrolone's effects in HIV-associated weight loss


5. Orr, R., et al. (2006). The effect of oxandrolone on the endocrine system in children with severe burns. Annals of Surgery, 244(4), 564-570.

   - Research on oxandrolone's endocrine effects in pediatric burn patients


6. Sturmi, J. E., & Diorio, D. J. (1998). Anabolic agents. Clinics in Sports Medicine, 17(2), 261-282.

   - Overview of anabolic agents, including oxandrolone, in sports medicine

7. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10759908/ 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ליגנדרול, LGD-4033

ההכנה לתחרות פיתוח הגוף, איך לזכות במקום הראשון? קובי עזרא

ייבוש הנוזלים לפני תחרויות פיתוח גוף