אלכוהול ופיתוח שרירים

ניוון שרירים מוגדר כאובדן או פירוק של רקמת שריר. ישנם מספר גורמים, לרבות חוסר בפעילות גופנית או מחלה.


אין דרך לעקוף את העובדה שהאלכוהול מאט את ההתפתחות השרירים. 
האלכוהול חוסם את בניית השרירים ברמה הגנטית ע"י עיכוב הפעולה של חומצת האמינו לאוצין, שפעילות אנאבולית ביותר, הלאוצין משתייכת לאחת משלוש חומצות אמינו מסועפות שרשרת - יחד עם חומצות האמינו איזולאוצין וולין. 

שתיית אלכוהול עשויה להמקטין את סינתזת (בניית) החלבונים ב- 15% עד 20% כעבור 24 שעות.

אז ראשית, רצוי להשלים חומצת האמינו אנ-אציטיל-ציסטאין (N-acetyl cysteine או בקיצור: NAC). אחד מגורמי הסטרס שגורם האלכוהול הוא בעיקר על הכבד!. בחילוף חומרים האלכוהול משתמש ומנצל את מאגרי הגלוטתיון שבתאי הכבד, הגלוטתיון היא טרי-פפטיד המורכב משלוש חומצות אמינו אשר משמש כאחד הלוחמים החזקים בגופנו כנגד רדיקלים חופשיים אשר תוקפים את גופנו. לעיתים רעיון טוב הוא לקחת מינון יומי של כ- 500-600 מיליגרם של NAC עשוי לעזור לחדש את רמות הגלוטתיון אשר נילחם במטבוליטים הרעילים הנוצרים ע"י פירוק רכיבים שונים בכבד כתוצאה מאלכוהול ותרופות נוספות.

לאוצין או בתא הידרוקסי בטא-מתיל בוטיראט (beta-Hydroxy-beta-MethylButyrate) תוספת מחומצת אמינו זאת בעלת פעילות אנבולית ואנטי-קטבולית. היות והאלכוהול מעקב בניית השרירים ברמה הגנטית וזאת ע"י עיכוב פעולת חומצת האמינו לאוצין, חומצת אמינו מסועפות שרשרת החיונית לאנרגיית השרירים יחד עם שתי חברותיה. לכן ע"י השימוש בחומת אמינו לאוצין או במטבולית היעיל יותר HMB עשוי לעכב ולמנוע פעולה זאת. 

מחקר אחד הראה ששתיית אלכוהול מקטין את סינתזת חלבון ב- 15% עד 20% לאחר 24 שעות ממועד שתייתו.

אלכוהוליזם מקושר מספר בעיות בריאות מסכנות חיים כמו אי ספיקת כבד, בעיות במערכת העיכול, היחלשות של מערכת החיסון ומחלות עצם מטבוליות. סיכון מוגבר לדלדול במסת השרירים וכאבים...

אלכוהול מפחית את כמות זרימת דם לשרירים וללב, דבר אשר מחליש אותם, כך עלול המצב להוביל למות של תאי השרירים. היחלשות שריר הלב יכול להוביל להפרעות כקרדיומיופתיה (מחלה בשריר הלב) וכו'...

על פי מחקר שפורסם ב-"מגזין האמריקאי לפיזיולוגיה, אנדוקרינולוגיה ומטבוליזם", ניוון שרירי השלד הינה תופעה נפוצה ביותר בקרב שני שלישים מצרכני האלכוהול. נשים נוטות להיות יותר רגיש לפירוק שרירי השלד. ניוון שרירי השלד שמחריף עוד יותר עקב תת-תזונה, שהיא גם תופעה נפוצה בקרב צרכני האלכוהול.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ליגנדרול, LGD-4033

ייבוש הנוזלים לפני תחרויות פיתוח גוף

ההכנה לתחרות פיתוח הגוף, איך לזכות במקום הראשון? קובי עזרא