הורמון גדילה

הורמון גדילה: הורמון הגדילה מעורב במטבוליזם של רקמות השרירים, דבר חשוב במיוחד עבור אלה המחפשים להוסיף מסת שריר רזה (פיתוח גוף), כמו גם עיצוב מחדש של רקמות עצם קולג (Godfrey, R., et al., 2003).

הורמון הגדילה תפקידו העיקרי הינו צמיחה של רקמות הגוף (לרבות העצמות והשרירים=פיתוח גוף מהיר). הורמון הגדילה מופרש בכמות מוגברת הגיל הילדות בעוד שאנו צומחים במהירות ומתחיל לאט להקטין את הפרשתו ככל שאנו מתבגרים.

על פי רוב, הורמון הגדילה שגופנו משחרר הינו הגבוה ביותר בחלק הראשון של הלילה, ולכן מקבל לישון בשעה סבירה לשארית לילות טובה כל כך חשוב.
כאשר אנו מפחיתים את שעות השינה שלנו, אנו מפחיטים את השפעת הורמון הגדילה, וכך גם להגביל את ההחלמה והתאוששות השרירים.



הורמון גדילה וספורט

פעילות גופנית הינה התורם הגדול ביותר לשחרור הורמון גדילה, אחרי שינה עמוקה וטובה. תרגיל נראה כאילו השפעת הורמון גדילה שחרור באמצעות מנגנונים שונים רבים כגון: עצבית קלט, גירוי ישיר ע"י קטכולמינים, חומצה לקטית ותחמוצת החנקן, שינויים במאזן חומצה בסיס (Godfrey, R, et al, 2003), סוגים שונים של השפעת תרגילים שונים.


אימון התנגדות והורמון גדילהאימון התנגדות מציעה את אחת הסביבות המשפיעים ביותר לשחרור שנגרם כתוצאה מפעילות גופנית הורמון גדילה (EIGR). הגורמים העיקריים הקובעים עד כמה גידול מופק הם עומס ותדירות.
כאשר אנו מרימים משאות כבדים בתדירות גבוהה יותר (זמן מנוחה פחות) אנו לגרום לגופנו לשחרר כמויות גדולות יותר של הורמון הגדילה.



אימון סיבולת והורמון גדילה

אימון סיבולת, גורם לשחרורו של הורמון הגדילה אך הדבר תלוי בעוצמתו, משך, תדירות, כמו גם סוג של פעילות גופנית המתבצעת. פעילות גופנית המתבצעת מעל סף חומצת חלב במשך לפחות 10 דקות ייצור הורמון הצמיחה הגדול ביותר הן שחרור במהלך פעילות גופנית למשך 24 שעות לאחר מכן (Godfrey, R, et al, 2003).
אימון סיבולת עם זאת, כאשר נעשו ארוכים מדי, יכולים לגרום השפעה ירודה על שחרור הורמון גדילה. כאשר זה נמשך במשך תקופות זמן ארוכות יותר, והיא מבוצעת במשך זמן רב, הורמון הגדילה פוחתת בזמן (ההורמון האחראי על פירוק רקמות הגוף) עולה הקורטיזול.

תוספי מזון לספורטאים המגבירים את הורמון הגדילה: הורמון הגדילה מסייע לעלייה במסת השרירים ללא שומנים ואף מחטב את השרירים, יעיל גם לטיפולי אנטי-אייג'ינג:  גי,אץ סטאק - GH Stack,  DHEA,  מקס-GH .

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ליגנדרול, LGD-4033

ייבוש הנוזלים לפני תחרויות פיתוח גוף

שיטות אימון לפיתוח כוח בחדר כושר - קובי עזרא