קריאטין יוצר כוח ואנרגיה

קריאטין יוצר כוח ואנרגיה


פיתוח גוף ושרירים: בחיפוש אחר שיפור ההישגים, לקפוץ גבוה יותר, לחיות יותר את התחרות, ספורטאים רבים פנו במגוון לשיפור הביצועים תרופות ותוספי מזון. קריאטין הוא הפופולרי ביותר של חומרים אלה, האמין כדי לשפר את מסת השריר ולעזור לספורטאים להשיג פרצי כוח.
אחת הסיבות לפופולריות של קריאטין יכול להיות הנגישות שלה. אבקת קריאטין (Creatine), טבליות, חטיפי אנרגיה, וכן תערובות משקה זמינים ללא מרשם רופא בבתי מרקחת, סופרמרקטים, חנויות תזונה, דרך האינטרנט. קריאטין .
למרות קריאטין הינו חומר טבעי, זה לא היה למד היטב מעל לטווח ארוך. החוקרים עדיין לא בטוחים מה ההשפעה שעשויה להיות לכך על הגוף, במיוחד אצל אנשים צעירים, או כמה יעיל זה יכול להיות.


האם ויטמינים ותוספי מזון לסייע לך בהשגת המטרות שלך?

 
מה זה קריאטין?קריאטין הינו חומר טבעי הופך קריאטין פוספאט בגוף. קראטין פוספט עוזר להפוך את חומר הנקרא אדנוזין טריפוספט (ATP). ATP מספק את האנרגיה של התכווצויות שרירים.
הגוף מייצר חלק קריאטין הוא משתמש. היא גם מגיעה ממזונות עשירים בחלבון כמו בשר או דגים.
איך משתמשים בקריאטין?
חזרה בשנות ה -1970, מדענים גילו כי נטילת קריאטין בצורת תוסף יכול לשפר את הביצועים הפיסיים. בשנת 1990, ספורטאים החלו לתפוס הלאה, קריאטין הפך תוסף ספורט פופולרי. על פי מחקרים, 8% מבני הנוער לוקחים קריאטין. תוסף פופולרי במיוחד בקרב הספר במכללה גבוה, ספורטאים מקצועיים, בעיקר כדורגל, שחקני הוקי, מתאבקים, וגם מתעמלים. 40% העריכו של ספורטאים במכללה ועד מחצית ספורטאים מקצועיים אומרים שהם משתמשים תוספי קריאטין.
קריאטין הוא חשב לשפר את הכוח, להגדיל מסת שריר רזה, ולעזור השרירים להתאושש במהירות רבה יותר במהלך פעילות גופנית. זו דחיפה שרירים עשוי לסייע לספורטאים להגשים פרצי מהירות ואנרגיה, במיוחד בתקופת התקפים קצרים של פעילות בעוצמה גבוהה כגון הרמת משקולות או ריצות למרחקים קצרים. עם זאת, מחקרים מדעיים על קריאטין הייתה מעורבת. למרות שמספר מחקרים מצאו כי הוא עוזר לשפר את הביצועים בתקופות קצרות של פעילות ספורטיבית, אין ראיות לכך קריאטין מסייע ספורט סיבולת. המחקר גם מראה כי השרירים לא כולם מגיבים קריאטין, יש אנשים שמשתמשים בו לא רואה שום תועלת.
למרות הפופולריות של קריאטין בקרב צעירים, חלה מעט מאוד מחקר שנערך בקרב ילדים מתחת לגיל 18. מחקרים אלה, מעטים הראו השפעה חיובית, אך הראיות הכולל הוא חד משמעי. במחקר אחד, שחיינים העשרה ביצעו טוב יותר לאחר נטילת קריאטין, במחקר אחר, זה עזר בתיכון כדורגל שחקנים ספרינט, לטפטף, ולקפוץ בצורה יעילה יותר.
חוקרים בוחנים האם קריאטין עלול להיות שימושית גם לטיפול מצבים בריאותיים מסוימים שנגרמו על ידי השרירים המוחלשים, כולל:אי ספיקת לב והתקפי לבמחלת הנטינגטוןהפרעות neuromuscular, כולל ניוון שרירים וטרשת לרוחב amyotrophic (ALS או מחלת לו גריג)
קריאטין הוא גם נחקר כדרך להוריד את רמת הכולסטרול אצל אנשים עם רמות גבוהות באופן חריג. אף על פי מחקר מוקדם כבר מבטיח, זה מוקדם מדי לומר בוודאות אם קריאטין יעיל אם שלושת התנאים האלה.

קריאטין ניוון שרירים

אבקת קריאטין Scitec Nutrition

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ליגנדרול, LGD-4033

ייבוש הנוזלים לפני תחרויות פיתוח גוף

שיטות אימון לפיתוח כוח בחדר כושר - קובי עזרא