תוספי תזונה לספורטאים-פיתוח גוף

תוספי תזונה לספורטאים



תוספי תזונה לספורטאים-פיתוח גוף: כל מה שצריך לדעת על תוספים לעליה במסת השריר וירידה באחוזי השומן. בעמוד זה תוכל ללמוד אילו תוספי מזון יש לצרוך, תוספי מזון שיכולים לשפר את הביצועים שלך באימון למטרת פיתוח גוף ושרירים, אילו תוספי תזונה יכולים להגביר את חילוף החומרים שלך ואלו עשויים להגביר את רמות הטסטוסטרון.


תוספי תזונה לספורטאים כשזה מגיע לעליה במסת השרירים, רוב האנשים חושבים שתוספי תזונה לספורטאים הם החלק החשוב ביותר במשוואה. עם זאת, זה לא יכול להיות רחוק יותר מדי מהאמת.

תוספי תזונה לספורטאים הם רק תוספות לתזונה שכבר צריכה להיות טובה ותכנית אימונים. תזונה ואימונים הם המרכיבים החשובים ביותר של התכנית לפיתוח הגוף והשרירים, עם מנוחה והתאוששות. לאחר שכל ההיבטים בתכנית שלך תקינים, אז אנו יכולים להתחיל לחשוב על הוספת תוספים לתכנית שלנו.

יש להבין  כי תוספים אינם יכולים לפצות על אימונים בלתי תקינים, או ההיעדר דיאטה איכותית ונכונה. תוספי תזונה לספורטאים עובדים רק כאשר התזונה ותכנית האימונים שלך הם אופטימלים.

מדוע להשתמש בתוספי תזונה לספורטאים?



תוספי תזונה לספורטאים יעילים, כי הם מונעים מאתנו לסבול מחסרים תזונתיים. זאת עקב רמות הפעילות המוגברת מתכנית האימונים החדשה שלך, אשר תגרומנה לדרישות מוגברות יותר של לויטמינים ומינרלים, כך עשויה להתפתח הסתברות של מחסור - ללא תוספים. גם מחסור תזונתי קל יכול עשוי לחבל בצמיחת השרירים.


אנו לא יכולים לקבל את כל אבות המזון שאנו זקוקים ממזון בלבד? אנחנו לא יכולים להסתמך רק על מזון בימינו כדי לספק לנו את כל הוויטמינים והמינרלים שגופנו זקוק להם, כי עיבוד המזון לפני שהם מגיעים לסופרמרקט, בישול, אוויר, ואפילו האור מחמצן ושודד מהמזוו את הוויטמינים. כשחסרים לנו בחומרים מזינים אחד או יותר הגוף שלך לא יוכל לבנות מסת שרירים ולשרוף שומן כמו שצריך ובאופן יעיל.


אם כי לא כל תוספי התזונה לספורטאים נוצרו שווים. לחלק מהתוספים הגוף זקוק להם יותר מאחרים הם יותר תלויים מה במטרות שלך. 
לפניכם הקטגוריות השונות של תוספי תזונה לספורטאים ש"צריך" להשתמש בהם בכל עת:


תוספי תזונה לספורטאים בסיסיים
אלה תוספי תזונה לספורטאים שתמיד צריכים בכל ימות השנה כדי להשיג מסת שרירים. אם יש לך תקציב מוגבל, אלה הם היחידים שאתה צריך לדאוג להם.

פורמולה של ויטמינים ומינרלים
הויטמינים והמינרלים חיוניים על מנת להבטיח כי הגוף שלך לפעול ביעילות מרבית. למה? כי ברמה פשטנית, ללא ויטמינים ומינרלים אי אפשר ליצור מהמזון שאנו אוכלים להורמונים, רקמת שרירים ואנרגיה.

ויטמינים
ויטמינים הם תרכובות אורגניות (המיוצר על ידי בעלי חיים וירקות) שתפקידם הוא לשפר את הפעולות של חלבונים הגורמים לתגובות כימיות, כגון: בניית שרירים, שריפת שומן וייצור אנרגיה. 
ישנם שני סוגים של ויטמינים:
ויטמינים מסיסים בשומן: הם מקבלים מאוחסנים בשומן ולכן אם נלקח בכמויות מוגזמות יהפוך רעיל כגון A, D, E, K. 
ויטמינים מסיסים במים: הם לא מאוחסנים בגוף, כגון B-הקומפלקס וויטמין C.

מינרלים
מינרלים הם תרכובות אורגניות (לא מיוצר על ידי בעלי חיים או או ירקות). תפקידם העיקרי הוא להבטיח כי המוח שלך מקבל את האותות הנכונים מהגוף, מאזן נוזלים, התכווצויות שרירים והפקת אנרגיה, כמו גם לבניית שרירים ועצמות. ישנם שני סוגים של מינרלים:

1) מינרלים מקרו- הנקראים כך לפי צרכי גופם בכמויות גדולות בסדרים גרם כגון סידן, מגנזיום, אשלגן, נתרן וזרחן.
2) מינרלים טרייס (טרייס אלמנט), אשר נדרש על ידי הגוף בכמויות זעירות, בדרך כלל על פי סדר מיקרוגרם כמו כרום, נחושת, קובלט, סיליקון, סלניום, ברזל ואבץ.

איפה ניתן לקבל ויטמינים ומינרלים ?
אני אוהב את הפשטות בגלל שאני נוטה לקבל את רוב הוויטמינים והמינרלים שלי מחבילות המולטי ויטמין / מינרל. את אלה אני באופן אישי משתמש הם Paks, אשר נטען עם רמות עצמה של חומרים מזינים חיוניים ותרכובות ביו.
אך יש לציין כי רצוי ויותר בריא לקבל את הויטמינים מהמזון ובעיקר מהמזון המלא, כגון: דגנים מלאים, קיטניות, פירות וירקות.


פיתוח גוף ושרירים תחרויות מר ישראל


https://www.youtube.com/user/BodybuildingCompetit

פיתוח גוף ופיתוח שרירים, הינו ערוץ הדן אודות תחרויות מר ישראל בתחום פיתח הגוף (bodybuilding) והשרירים. תחרות מר ישראל ומיס פיטנס של האיגודים השונים, כגון: נא...

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ליגנדרול, LGD-4033

ייבוש הנוזלים לפני תחרויות פיתוח גוף

שיטות אימון לפיתוח כוח בחדר כושר - קובי עזרא