סודות לפיתוח גוף ושרירים

הסודות לפיתוח הגוף והשרירים

עלייה במסת השרירים או היפרטרופיה שרירית כרוכה בגדילת שרירי השלד ע"י עליה בגודל - חתח הרוחב של תאים המרכיבים את השרירים. למידע נוסף אודות איך וכיצד לעשות פיתוח גוף ושרירים

שני גורמים עיקריים תורמים להיפרטרופיה שרירית:

1. היפרטרופיה סרקופלסמטית - sarcoplasmic hypertrophy, בתהליך מתמקד יותר באחסון הגליקוגן בשרירים בצורה מוגברת. הגליקוגן הינו למעשה פחמימה מורכבת אשר יכולה להאגר בשרירי השלד וכך לשפר את נפח ו/או מסת השרירים. 

2. היפרטרופיה מיופיברילית – myofibrillated hypertrophy, התהליך מתמקדת יותר בגודל המיופיבר באופן מוגבר יותר. 

ישנם גורמים רבים אשר יכולים לגרום לגירוי השרירים לגדול, ולהגדיל את נפח תאי שרירים. אך כשנסכם אותם, השינויים הנ"ל מתרחשים כתגובה אדפטוגנית של הספורטאי כדי להגדיל את היכולת ליצור בכוח או להתנגד עייפות בתנאים אנאירוביים מסויימים.

אימוני תינגודת או אימוני כוח לרוב מייצרים שילוב של שני סוגים שונים להיפרטרופיה: הרמה של כ- 80% עד 90% מהיכולת השרירית, כלומר התכווצות כנגד משקל מקסימאלי חזרה אחת.  ולבצע כ- 2-6 חזרות בכל תרגיל במטרה ליצור את התגובה. המצב גורם להיפרטרופיה מיופיברילית להתרחש (כמו אצל ספורטאים מרימי משקולות ופווארליפטרים אולימפיים וספורטאי כוח אחרים),
לעומת זאת אימון בטווח חזרות או במספר חזרות של כ- 8-12 חזרות, יסייע לפיתוח גוף ו- 12 חזרות או יותר לסיבולת שרירית.
אימון כנגד עומס תת-מקסימאלי (submaximal) יגרום בעיקר להיפרטרופיה סרקופלסמטית (שרירנים מקצועיות וספורטאי סיבולת).

עומס פרוגרסיבי נחשב העיקרון החשוב ביותר העומד אחר השאיפה ליצור מצב של היפרטרופיה, וכך למעשה לעלות במשקלים. כמה מומחים ליצור תוכניות מורכבות שלתפעל משקל, חזרות, וסטים, הגדלת אחת תוך הפחתת אחרים כדי לשמור על לוח הזמנים מגוונים ופחות מונוטוני.

ישנם גורמים ביולוגיים, כגון: גיל ותוכנית תזונה ואימונים אישית יכולים להשפיע על היפרטרופיה שרירית.

ניתן לציין, כי בגיל ההתבגרות בגברים, היפרטרופיה מתרחשת בקצב מוגבר (עקב השפעות ההורמונים המוגברת). היפרטרופיה טבעית בדרך כלל נעצרת בצמיחת הגוף המלאה בסוף שנות העשרה.

כמו כן, אספקה נאותה של חומצות אמינו חיוניות ליצירת היפרטרופיה בשרירים. הורמון המין הגברי - טסטוסטרון הוא אחד מהורמוני הצמיחה והבנייה העיקריים של גופנו. לכן, גברים יכולים ליצור היפרטרופיה באופן הרבה יותר מהיר בהשוואה לנשים.

אנשים המשתמשים בהורמון טסטוסטרון, כמו יתר הסטרואידים אנבוליים, יגבירו כמובן את התוצאות בגדילת השרירים והכוח הפיזי. אך הטסטוסטרון נחשב לסם המשפר ביצועים ספורטיביים ולכן אשור בשימוש בספורטאים תחרותיים. ויש לציין, כי הדבר אינו מונע מהם להשתמש בסטרואידים אנאבוליים ותרופות נוספות.


להלן וידאו החושף את כל סודות פיתוח השרירים.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ליגנדרול, LGD-4033

ייבוש הנוזלים לפני תחרויות פיתוח גוף

שיטות אימון לפיתוח כוח בחדר כושר - קובי עזרא