יום שני, 30 בנובמבר 2015

פיתוח שרירים

אנשים ומדריכי חדר כושר שואלים אותי או לאחר הרצאות שאני מעביר, מהו הגורם לגדילת השרירים? התשובה שלי לעיתים קרובות משאירה אותם מבולבלים יותר.

למרות כי ישנם אנשים שהשרירים שלהם גדלים ללא ידע או פעילות ותזונה מתאימה...
לרוב הם מחוננים מבחינה גנטית. למעשה, המפתח לגדילת השרירים הינו הרחבת כלי הדם ושיפור ההידרציה התאית.



אימונים הורמונים וגדילת השרירים אימונים אנאירוביים מסויימים עשויים לגרום לעלייה בהפקשת ההורמונים האנאבוליים, כגון: הורמון גדילה, IGF-1, טסטוסטרון ועוד... לכן ישנו גם את הציר ההורמונלי אשר מסייע לפיתוח השרירים והכוח.



יצירת חלבונים בונה שרירים אשר מורכבים מחלבונים. סיתזה מוגברת של חלבונים גורמת לתגובה היפרטרופיה שרירית (עלייה במסת השרירים). אז כאמור, אימונים כבדים המותאמים באופן אישי, עשויים להמריץ ייצור סינתזת חלבונים.



אם כן, נשאלת השאלה כיצד אנו יכולים לפתח שרירים גדולים (פיתוח גוף ושרירים), באופן מהיר?



כיצד מפתחים גוף? מהן הדרישות התזונתיות של גופנו בזמן פיתוח גוף? האם פיתוח הגוף מתאים עבור כל אחד? אלו תוספי מזון נחשבים לאפקטיבים ביותר בתהליכי פיתוח גוף?


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה