יום שלישי, 30 באוגוסט 2016

תזונה לפיתוח שרירים, מרימי משקולות, פיתוח שרירים

להלן ראיון עם דר' יעקב עזרא על תזונה לפיתוח שרירים, מרימי משקולות, פיתוח שרירים.

דרך ההורמונים שלנו גופנו מגיב לאימון, כך ישפיע על הצמיחת וגדילת השרירים שלנו, כמובן שהדבר תלוי במצבים רבים החלב מהסטטוס התזונתי שלנו - ולא רק כמה קלוריות אנחנו לוקחים או אוכלים.






מהי צמיחת או גדילת שריר? צמיחת שרירים - לעיתים קרובות מכונה היפרטרופיה: היא פיתוח של מסת שרירים גדולה וצפופה יותר, גם בצורה ובתפקוד של תאי השריר. הסתגלות זו מאפשרת לשריר להתרגל לתרגיל ולהשתפר בפונקציה.



מיופיברילים ( "מיו", mys היוונית, מתייחס שרירים) הם חבילות גליל חוטים המורכבים מסרקומר. סרקומר הוא יחידת היסוד של התכווצות השרירים מורכבים ממיוזין ואקטין.



כל חלבונים אלה מהווים כ-20% מהשרירים. מים, פוספטים, ומינרלים מהווים את יתר ה-80% אחרים של השריר.

מבנה השריר - muscle_structure: איך נוצרת צמיחת השרירים? כשעושים  אימון התנגדות בעקביות (כגון הרמת משקולות), ניתן להבחין בגדילת השריר. הגידול נובע מעלייה בכמות המים, במספר המיופיברילים, ורקמות חיבור.



מדענים לעתים קרובות מפצלים את המונח היפרטרופיה לשני סוגים:



1. היפרטרופיה sarcoplasmic מגדילה גודל שרירים ע"י הגדלת נפח הנוזל sarcoplasmic בתא השריר.

2. היפרטרופיה Myofibrillar (המכונה לעתים "היפרטרופיה פונקציונלי") מביא לגידול בהיקף שרירים ע"י הגדלת חלבונים התכווצות.

http://testosterone-anabolic-steroids.blogspot.com/



ישנם אנשים בתעשיית הכושר שיטענו כי שרירנים המפגינים היפרטרופיה sarcoplasmic, השרירים שלהם נראים "נפוחים"; בעוד שמרימי המשקולות מציגים היפרטרופיה myofibrillar, והשרירים שלהם הם "צפופים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה