שרירים וחלבונים לבניית גוף מוצק וחטוב

להלן ראיון של דר' עזרא יעקב הדן על שרירים וחלבונים לבניית גוף מוצק ובריא.

חלבון הוא אחד המרכיבים המבניים החשובים ביותר בגוף, השרירים משחקים תפקיד מפתח בויסות זמין של חלבון. הם סופגים חלבון מהמזון אותו אנו צורכים, ומאחסנים אותו, ובעת הצורך השרירים משחררים אותו אל הלב, הכבד ואיברים אחרים לפי הצורך. בהיעדר חלבון בתזונה, הגוף שלנו יפרק את השרירים כל הזמן זאת בכדי להזין את האיברים בגופנו.






חולים עם כוויות חמורות, למשל, עשויים לדרוש עד כ- 3-4 גרם חלבון לכל קילוגרם ממשקל הגוף (להשוות לאדם נורמטיבי הדורש כ- 0.8-1 גרם לכל ק"ג משקל).



היתרונות של מסת שריר גדולה: קודם כל, חשוב לציין כי לא כל אחד חייב להיות שרירן כדי לקבל הטבות הנ"ל. מחקרים מציינים שאימון התנגדות משפר באופן מהותי על צפיפות עצם בקרב נשים מבוגרות.



עם זאת, בכדי לבנות שרירים בעצם די פשוט. ראשית, לאכול מספיק חלבון (20-25% מהקלוריות טוב לשריר) כמות קלוריות נאותה. אם אתה מאבד שומן, הגוף שלך יכול לבנות מסת שריר על גירעון קלורי קל כי זה פשוט ייקח האנרגיה משומן הגוף כדי לפצות על מה שאתה לא מכניס לפה. מאידך, גירעון קלורי קיצוני אינו מועיל לחלוטין ולמעשה יהרוס מסת שריר יש לך כבר, מאז רעב מייצרת את אותו סוג של תגובת לחץ -מבזבז השרירים כמו פציעה או מחלה. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ליגנדרול, LGD-4033

ייבוש הנוזלים לפני תחרויות פיתוח גוף

שיטות אימון לפיתוח כוח בחדר כושר - קובי עזרא