IGF 1, סומטומדין C, אינסולין לייק גרו פקטור 1

גורם גדילה דמוי אינסולין-1, או בקיצור: IGF-1, הניקרא גם: סומטומדין-C, אינסולין-לייק גרו פקטור 1.

הורמון  חלבוני המיוצר בעיקר בכבד  כתגובה להשפעת הורמון הגדילה  הנקשר לאתרי הקולטנים. ל-IGF-1 חשיבות גדולה בגדילת ילדים והתפתחות כללית לרבות התפתחות השרירים והעצמות, במבוגרים יש ל-IGF-1 השפעה אנאבולית (הגדלת שרירים ועצמות וזירוז ריפוי והתאוששות השרירים שנגרם להם נזק, כמו למשל אימון גופני).






ה-IGF-1 מצוי בעיקר אצל ילדים ומתבגרים, יש לציין כי רמתו פחותה אצל תינוקות ומבוגרים. תכשירים פרמקולוגיים המכילים את הרכיב הפעיל IGF-1 משמשים לטיפול במקרים נדירים ביותר, כגון: גמדות מסוג תסמונת לרון, וטיפול בלתי חוקי לספורטאים מתחומים שונים ובעיקר מתחום פיתוח גוף.



יש לציין, כי השימוש בתכשירים מסוג IGF-1 הינו עדיין נחשב בישראל בגדר "מחקר".



אוקיי עד כאן הסברתי לכם באופן כללי כמובן, אודות ההורמון IGF-1, וכעת אספר לכם כיצד ההורמון IGF-1 מסייע להגדיל את השרירים, כן אני יודע שישנם הרבה ספורטאים ומפתחי גוף בפרט שמעוניינים ללמוד עוד על ה-IGF-1 וכיצד הורמון זה מסייע לתחום פיתוח הגוף!



לתאי השרירים ישנו הפוטנציאל לגדול ע"י קליטת אבות המזון, בעיקר שמדובר על פחמימות וחלבונים. אנו יכולים לשפר את "שאיבת" אבות המזון ע"י ההורמון IGF-1. בנוסף ה-IGF-1 יכול ליצור היפרפלזיה (פיצול התא לשניים).



מה זה אומר לנו? אנו מבינים שהשימוש ב-IGF-1 מסייע להפוך אותנו לשרירים יותר ולא רק זאת אלה להגביר את מספר תאי השרירים שלנו.



מכאן ניתן להבין גם שהשימוש ב-IGF-1 עשוי להגדיל בנוסף לשרירים גם איברים פנימיים כגון: מעיים, לב ועוד...

כמובן שהכל זה עניין של מינון?! אם ניקח מינונים של מעל ל-50 מק"ג ליום, מהתכשיר IGF-1 אתם יכולים ליצור סריעות מעיים, מה שניקרא בקרב ספורטאים GH-gut.



יש לציין, כי אימוני משקולות למטרת פיתוח הגוף, משפרים את כמות הקולטנים ל-IGF-1 על גבי השרירים. כלומר, שאחרי אימון המשקולות, השרירים שאנו מאמנים הם במצב הכי טוב לקבל ולקלוט את ה-IGF-1 שבתורו יביא לגדילת התאים חדשים בשרירים.



ה-IGF-1 מיוצר בעיקר ע"י הכבד כהורמון האנדוקריני כמו גם ברקמות היעד באופן אוטוקריני. ייצור ה-IGF-1 מגורה ע"י הורמון הגדילה ויכול להיות בחסר, עקב חוסר רגישות להורמון גדילה, ו/או חוסר בקולטנים להורמון גדילה.



אם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לשאול כאן למטה בתגובות, כמו כן אתם מוזמנים להרשם לערוץ ולעשות לייק.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ליגנדרול, LGD-4033

ייבוש הנוזלים לפני תחרויות פיתוח גוף

שיטות אימון לפיתוח כוח בחדר כושר - קובי עזרא