יום חמישי, 27 באפריל 2017

באיזה אימון להתחיל ארובי אנאירובי?, באיזה דופק נשרוף שומנים ביעילות?

דר' קובי עזרא Ph.D מסביר באיזה אימון כדי להתחיל ארובי או אנ-אירובי?,

באיזה דופק נשרוף שומנים ביעילות?,

כמה זמן לעשות רצוי לעשות אימון אירובי (אימון לסיבולת לב-ריאה)?.

כמה זמן לעשות רצוי לעשות אימון אנ-אירובי (אימון כוח)?







פעילות גופנית אירובית ידועה גם בשם: "קרדיו - cardio", פעילות גופנית הדורשת שאיבת דם מחומצן ע"י הלב כדי לספק חמצן לשרירים העובדים.

התעמלות אירובית מגרה את קצב הלב ואת קצב הנשימה ובאופן זה עשויה להיות מתמשכת. לעומת זאת, פעילות אנאירובית (ללא חמצן) היא פעילות שגורמת לך להיתנשם במהירות, כמו ריצה או הרמת משקולת כבדה.



דוגמאות לתרגילים אירוביים הם, כוללות מכשירי אירובי, ספינינג, ריצה, שחייה, הליכה, טיולים, שיעורי אירובי, ריקודים, סקי, קרוס טריינר וקיקבוקסינג. וכמובן שינשם סוגים רבים אחרים.

תרגילים אירוביים יכולים להיות תרגילים אנאירוביים אם מבוצעים ברמה של אינטנסיביות גבוהה מדי.

התעמלות אירובית לא רק משפרת את הכושר, כמו כן, יש יתרונות ידועים בהן בריאות פיזית והן רגשית.

תרגיל אירובי יכול לעזור למנוע או להפחית את הסיכוי לפתח מספר סוגי סרטן, סוכרת, דיכאון, מחלות לב וכלי דם, אוסטאופורוזיס וכו'...

תוכנית אירובית צריכה להיות פשוטה, מעשית, ומציאותית. ניתן להשתמש בציוד ספציפי (כמכשירים אירוביים) אך אינו הכרחי לתרגיל אירובי מוצלח.



הלב שלך פועם כ-60-80 פעמים לדקה במנוחה, 100,000 פעמים ביום, יותר מ-30 מיליון פעמים בשנה, וכ-2.5 מיליארד פעמים בחיים של 70 שנה ! כל פעימה של הלב שלך שולחת נפח של דם, יחד עם חמצן ועוד מזינים רבים, במחזור הדם דרך מערכות הגוף. הממוצע לבריאות לב מבוגר משאבות על 5 ליטר דם לדקה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה