השפעת האלכוהול על השרירים קובי עזרא

קובי עזרא השפעת האלכוהול על השריריםשתייה מוגזמת של אלכוהול עלולה להוביל למיופתיה אלכוהולית חריפה עם רבדומיוליזה, המאופיינת ע"י נזק לשרירי השלד, עלייה בקריאטין קינאז (creatine kinase או בקיצור: CK) בסרום ומיוגלובינוריה. 



מחקר זה נערך על מנת לבדוק האם אלכוהול פועל ישירות על שרירי השלד בכדי לשפר את דליפת הקריאטין קינאז, ולהעריך את השפעת הרכב הסיבים והתכווצויות חוזרות ונשנות של השריר על השפעת האלכוהול. 

לאחר 4 שעות של דגירה בתמיסה פיזיולוגית רגילה ב 37 מעלות צלזיוס, הדליפה הממוצעת של קריאטין קינאז הייתה 0.7 יחידות / מ"ג מסיבולת עכברוש מבודדת עכברוש digitorum longus (EDL), עם סיבי שריר גליקוליטים מהירים יותר ו- 1.2 יחידות / מ"ג סוליאוס, בעל סיבי שריר חמצונים איטיים יותר. 

אתנול בריכוזים של 0.1, 0.2 ו- 0.5% גרם לעלייה משמעותית יותר בזליגת קריאטין קינאז מסולאוס מאשר ב- EDL. 
בפתרון פיזיולוגי רגיל, גירוי חשמלי ב- 1 הרץ למשך 4 שעות הגדיל את הדליפה של קריאטין קינאז בערך באותה המידה הן ב- EDL והן ב- soleus. 

בנוכחות אתנול של 0.1 ו- 0.2%, גירוי חשמלי העצים בצורה ניכרת את דליפת קריאטין קינאז המושרה ע"י אלכוהול הן מהסוליה והן מ- EDL. 

תוצאות אלו מצביעות על כך שאלכוהול מגביר את דליפת הקריאטין קינאז ע"י פעולה ישירה על סיבי שריר השלד, במיוחד מהסוג החמצוני האיטי, וכי התכווצויות חוזרות ונשנות של השרירים מעצימות את השפעת האלכוהול. 

מחקרים אלה מצביעים על כך שפעילות גופנית עשויה להגדיל את הסיכוי לראבדומיוליזה אצל האלכוהוליסטים. 

#אלכוהול #אלכוהולואימונים #קוביעזרא #dieting #diets #nutrition #health #diet #healthyeating #wellness #healthylifestyle #healthy #fitness #healthyliving #exercise #bodybuilding #תזונה #kobiezra #בריאות #דיאטה #כושר 


מקור https://doi.org/10.1111/j.1530-0277.1995.tb01483.x

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ליגנדרול, LGD-4033

ייבוש הנוזלים לפני תחרויות פיתוח גוף

ההכנה לתחרות פיתוח הגוף, איך לזכות במקום הראשון? קובי עזרא