איך לעשות פוזינג פיתוח גוף

להלן המדריך לעשיית פוזות חובה בקרב ספורטאי פיתוח הגוף והשרירים... אז איך לעשות פוזינג בצורה הנכונה.


The Front Double Biceps - פוזה של הצגת שרירי הידיים מלפנים

בתנוחה הפוזה הנ"ל יש לעמוד עם הפנים מול המצלמה או קהל השופטים, ונתחיל איך לעמוד נכון החל מכפות הרגליים שצריכות להיות מעת פחות מרוחב הכתפיים ולרוב בזוית של 45 מעלות - בכדי להראות את המסיביות שלהם. היידים בצדידיי הגוף מכופפים את המרפקים, עם הזרועות מכווצות. עלנו לכווץ את שרירי הרגליים בכדי להציג את שרירי הארבע-ראשי ובאותו הזמן למתוח ו/או לכווץ את שרירי הבטן ופלג הגוף העליון. כדי לכופף את הידיים בדרגות ובווריאציות שונות בכדי לראות איזה מנח נראה הכי טוב לספורטאי באופן אישי, לרוב זה בדרך כלל כ-90 מעלות, אך ישנם ספורטאים שזוויות שונות עשויות להתאים להם יותר. יש לציין כי לרוב המרפקים אמורים להיות בגובה הכתפיים או קצת מעל לגובה הכתפיים.

The Front Lat Spread - משולש מלפנים

הפוזה הזאת רבים מתקשים (כמובן המתחילים) לעשות או שלא עושים אותה בצורה מדוייקת ונכונה.
יש צורך לעמוד מול הקהל השופטים עם הפנים, עם הרגלים צמודות יחד וכפות רגליים בזוית של 45 מעלות, צריך לכופך מעט את הברכיים ככה שהם יהיו מכווצים. לאחר מכן להניח את הידיים מאחורי המותיים, ומכופפים את המרפקים לאחור. ולאט לאט ממקרבים את הזרועות לפנים, כך מנסים להבליט את שריר הרחב גבי - המשולש. הרחב גבי שלך בולט בצורה רחבה - בדומה לפריסת הכנפיים.

The Side Chest - שריר החזה מהצד

הפוזה בתנוחה הנ"ל המראה לשופטים את שרירי הבייספס (יד קידמית) והחזה מהצד. בפוזה הזאת עומדים עם הצד כלפי השופטים (כמובש שהצד שניראה טוב יותר), מכופפים את הרגל מעט וכך גם מבליטים את שרירי התאומים (שירירי השוקיים). יש למתוח ולהבליט את החזה ככל האפשר ולמתוח את היד כנגד השנייה.

The Side Triceps - שרירי היד האחורית מהצד

בפוזה הזאת מאוד דומה לפוזה הקודמת חזה מהצד, ההבדל הוא שבמקום להציג בנוסף את שרירי היד הקדמית, אנו מציגים את היד האחורית - טרייספס.

The back Double Biceps - שרירי הידיים מאחור

הפוזה הנ"ל כמעט זהה לפוזה הראשונה - ה-The Front Double Biceps רק שכאן אנו עם הגב כלפיי הפופטים. אך למרות זאת ישנם הבדלים קטנים, בתנוחה האחורית הזאת: את אחת הרגליים אנו מבליטים את שרירי התאומים - אחת בולטת לאחור ומכווצים את שריר השוק, הירך האחורית - המסטרינג ואת שרירי הישבן - גלוטאוס. במקום לשמור על מתח וכיווץ בשריר הבטן, אנו מכווצים את שרירי הגב - טרפזים, כב תחתון וכו'...


The back Lat Spread - משולש מאחור

הפוזה הזאת דומה מאוד לגירסא הקדמית = משולש לפנים, אך עם יותר דגש על שרירי הגב. ברגל אחת מבליטים את שרירי השוק, הרגל האחורית והישבן.


The Abs and Thigh - שרירי הבטן והירכיים

זאת פוזה המציגה בצורה הטובה ביותר את שרירי הבטן והירכיים - ארבע-ראשי. עומדים מלפנים עם רגל אחת (החזקה) קדימה. בהמשל מרימים את היידים ומניחים אותם מעל הראש או העורף ומשלבים אותם. ואז מכווצים את שרירי הבטן והמותיים ולהתכופף מעט עם הגוף קדימה בכדי להבליט אותם יותר. יש לזכור לכוות את שרירי הרגליים ולא רק את שרירי הבטן.

The 'Crab' or Most Muscular - הפוזה הכי שרירית = מוסט מוסקולאר

ולרוב הפוזה האחרונה בסיבוב פוזות החובה, היא: Most Muscular, אשר מציגה כמעט את כל שרירי הגוף מלפנים. בתנוחה הזאת אנו צריכים להתכופף מעט, להביא את הידיים ביחד, לכווץ את שרירי היידים, החזה והכתפיים. אם אפשרי כלומר עם יש לספורטאי שרירי טרפז מפוטחים, טוב יעשה אם יבליט אותם.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ליגנדרול, LGD-4033

ייבוש הנוזלים לפני תחרויות פיתוח גוף

שיטות אימון לפיתוח כוח בחדר כושר - קובי עזרא