סיבות לכישלון בירידה במשקל, ומה ניתן לעשות כדי להצליח בדיאטה?

8 סיבות לכישלון בתהליך ההורדה במשקל, ומה ניתן לעשות כדי להצליח בתהליך: מדוע אנחנו לא מורידים במשקל?


הנה 8 סיבות שאולי היוו חלק מהתהליך ההשמנה, אבל כעת הן מונעות מאיתנו לרדת במשקל. אם נמצא את הדרך לתקן לפחות חלק מן הגורמים, נעלה על הדרך הנכונה:

 1. הורדה במשקל "שתחזיק" לאורך זמן דורשת שינוי באורחות החיים. היא דורשת לשנות. אין ארוחות חינם. מי שרוצה פתרונות של "זבנג וגמרנו" ישלם הרבה יותר בטווח הארוך... אנשים שעושים דיאטה משנים הרבה פעמים רק את התפריט ולא את  ההרגלים. אין דרך להצליח בלי להטמיע רוטינות, כמו פעילות גופנית, אכילה מסודרת וכו'. כאשר אתה רגיל לשבת מול הטלוויזיה ולאכול בלילה, ללא שינוי ההרגל הזה- תחזור לסורך פעם אחר פעם. אולי כדאי במקרה כזה להפחית את כמות הטלוויזיה ולצאת להליכה בערב במקום?

2.  תהליך "הסתערות על ההר".  לתחילת הדיאטה אנו מגיעים בדרך כלל במוטיבציה גבוהה ומסתערים בכל כוחנו על  ההורדה במשקל. אנשים רבים לוקחים את התהליך לאקסטרים: נמנעים מסוגי מזון חשובים (כמו פחמימות, למשל), מרעיבים את עצמם ובאופן כללי עושים את כל הדברים לא נכון. ברגע שהעליה במעלה ההר נעשית קשה- הם מפסיקים. השינוי שהם עושים הוא בדברים הגדולים. התחלה של תהליך ירידה במשקל דורשת לנצח בקרבות הקטנים קודם כל. הקרבות הגדולים יגיעו בהמשך. אם נתחיל בהם- רבים הסיכויים להפסיד.

3. תפיסת שינוי אורח החיים כקונספט של מניעה. שמירה על אורח חיים בריא נתפס בדרך כלל כהימנעות מן הדברים הטובים בחיים. יש הרבה דיאטות המחזקות את המצב הזה- דיאטה ללא פחמימות, דיאטת כרוב, דיאטת קינואה. אי אפשר להתמיד באורח חיים שמונע ממך הנאה ודברים שאתה אוהב. שיטות כאלו "לא מחזיקות מים" לאורך זמן.

4.  חוסר ידע בתזונה. מרביתנו לא מבינים מה כולל אורח חיים בריא, ואיך מבינים איך צריך לאכול נכון. למשל: האם ידעתם שבלחמניה יש יותר קלוריות באשר בסנדביץ' על בסיס לחם? האם ידעתם שערכו הקלורי של קפה הפוך יכול להגיע למאות קלוריות? אלו דוגמאות קטנות, שבעזרת הידע הנכון נוכל לשנות ולהוריד במשקל.

5. חוסר במטרה מתאימה.  המטרה שאנחנו בוחרים לשנות בשבילה את אורח חיינו צריכה לרגש אותנו. לרדת 10 קילו זה לא מרגש. להיות מסוגל לשחק כדורגל עם הילדים במשך 40 דקות, או לרוץ מרתון- אולי כן. אם אין קשר רגשי למטרה- לאורך זמן לא נצליח להתמיד במאמץ ההורדה. אנו צריכים להאמין במטרה.

6. חוסר תמיכה מהמשפחה. קשה מאוד להצליח בכל תהליך ארוך טווח, אם אין לך תמיכה ממי שגר איתך וחולק איתך את חייך. התהליך ידרוש שינוי אורחות חיים- קימה בשעות שונות, סוג שונה של קניות מצרכים לבית, וכו'.  אם הבית מלא ממתקים- קשה הרבה יותר לשמור על תזונה נכונה. כל המשפחה צריכה לעשות שינוי באורח החיים.

7. חוסר במנטור- רובנו צריכים מנטור שילווה אותנו ויתמוך בקטעים הקשים, שתמיד מגיעים. מנטור יכול להיות מאמן, דיאטנית, או כל אחד שאתה לא רוצה לאכזב אותו. לא תאמינו כמה זה חשוב.

8. פסיביות. אנשים ששומרים על בריאותם מתכוננים במקרים רבים לנסיבות שונות. כלומר- מביאים אוכל מהבית במקום בו ידוע להם שאין אוכל בריא, יוצאים לאימונים גופניים לפני יום עבודה כי יודעים שאולי בערב לא יצליחו.  הפסיביות מאפיינת את רובנו, ואנחנו רק זורמים עם החיים במקום ליזום. מחכים שמשהו יקרה. מי שמעוניין לרדת במשקל- צריך להיות פרואקטיבי!


מקור:articles-אלי שחף משפר איכות חיים.
לאחר מהפך בריאותי במהלכו הפך לרץ מרתונים, הפך למנטור למוטיבציה ועזרה עצמית, מרצה ובעליה של "הרגלים מנצחים"- השינוי בחייך מתחיל עכשיו!
דף הבית: http://www.articleslanding.weebly.com

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ליגנדרול, LGD-4033

ייבוש הנוזלים לפני תחרויות פיתוח גוף

ההכנה לתחרות פיתוח הגוף, איך לזכות במקום הראשון? קובי עזרא