אלקטרוליטים קובי עזרא, אשלגן, מגנזיום, סידן, נתרן

אלקטרוליטים מינרלים: אשלגן, מגנזיום, סידן, נתרן עם קובי עזרא Ph.D (פוטסיום, קליום, סודיום).







דיאטת נוזלים לספורטאים בכלל ולפיתוח הגוף בפרט, ייבוש הנוזלים למראה חטוב יותר.



אלקטרוליטים הם חומרים המייצרים תמיסה המוליכה חשמלית כשהם מומסים בממס קוטבי, כמו: מים. תנועתם בכיוונים הפוכים מסתכמת בזרם, כולל את רוב המלחים, החומצות והבסיסים המסיסים.



חומר שמתנתק ליונים בתמיסה בעל יכולת להוליך חשמל. נתרן, אשלגן, כלוריד, סידן, מגנזיום ופוספט הם דוגמאות לאלקטרוליטים.



המים תת-עוריים - לפני שתוכל להתחיל בתהליך הפרשת "עודפי" המים שלך, חשוב לדעת את מיקום המים שאתה מנסה להפריש, ואילו מים עוזרים להשאיר את השרירים שלנו במראה המלא שלהם.

העור מורכב משתי שכבות פונקציונליות הנקראות האפידרמיס והדרמיס (לרוב לחלקים את העור לשלושה שכבות: אפידרמיס, דרמיס והיפודרמיס).

האפידרמיס היא השכבה העליונה, המעניקה לעור שלך צבע בריא ומשמשת כמחסום. מתחת לאפידרמיס נמצאת שכבת הדרמיס, המכילה תאי שומן, כלי דם, עצבים, בלוטות זיעה ושמן, זקיקי שיער, מערכות לימפה ורקמות חיבור. בשכבה זו גם מים תת-עוריים ("תת" שמשמעותם מתחת לעור) מאוחסנים.

ע"י הפחתת נפח המים התת-עוריים המאוחסנים בשכבת הדרמיס, אנו יכולים לגרום לעור העוטף את שרירי השלד. הדבר גורם למראה חטוב מאוד וכך ניתן יהיה לראות לפרטים את שרירים, פשוטו כמשמעו להוציא את הנוזלים מתחת לעור כדי ליצור מראה הרבה יותר דרמטי ובולט מבחינה חזותית.

שני מרכיבים במחזור זה בן חמישה ימים שמתבצע לרוב לפני התחרות פיתוח השרירים - מניפולציות באבות המזון ובצריכת המים - מיועדים במיוחד להפחתת מים תת עוריים.

המיקום האחר של מים מאוחסנים שתעסוק בהם הוא המים בתוך השרירים או הנוזלים התוך תאיים.


נפח המים התוך תאיים הוא חשוב המטרה לחשוף את מלאות השרירים המותחת את העור בצפיפות בסוף המחזור של חמישה ימים. רקמת שריר רזה מכילה כ- 75 אחוז מים בקירוב. כך שככל שתוכלו לאגור יותר מים בתאי שריר, כך הם יראו מלאים יותר במראה נפח מאוד, כלומר שנוכל להראות גדולים יותר במסת השרירים שאנו מציגים.

לעומת זאת, אם אתם משתמשים בתרופות משתנות, הדבר עלול להסתיים במראה שרירים רכים ולא מלאים.

כדי לסייע במניעת מצב זה, תכנית זו כוללת שני מרכיבים - אימונים ותזונה - אשר שניהם מותאמים אישית לשמירה על רמות הידרציה של שרירים ועל נפח תוך תאיים. הדרך הראשונה לעודד נפח תאי שרירים היא באמצעות תהליך של דלדול גליקוגן וקומפנסציה של גליקוגן.

אימונים לדילול מאגרי הגליקוגן - אתם לא תוכלו להוסיף מסת שריר
חדשה במהלך חמשת הימים הנ"ל, אך אתם יכולים לשנות באופן דרמטי את גודל השרירים והרכבם בכדי לגרום להם להראות גדולים יותר וחטובים יותר. לתאי שריר יש יכולת אחסון גבוהה של גליקוגן (הצורה המאוחסנת של פחמימות).


אצל אדם מבוגר רגיל, השרירים יכולים לאגור כ- 250 גרם גליקוגן בשרירים וכ- 100 גרם בכבד במצב המוזן. כאשר מועברים לרמות הגליקוגן תוך שריריות, צפיפות השרירים בשיאה והשרירים קשים ומלאים יותר. הדבר נובע בחלקו בגלל רכיב פלזמה מוגברת בתאי השרירים המלווה את הגליקוגן ביחס של 1:2.7.


כאשר רמות הגליקוגן בשרירים מלאות מעבר לסף שנקבע בעבר, מושגת "פיצוי-על" של גליקוגן.

המטרה העיקרית של תוכנית האימונים שלך במהלך ארבעת הימים הראשונים היא לרוקן לחלוטין את תכולת הגליקוגן של שריריך, ואז למלא אותם מחדש בעומס פחמימות אסטרטגית לפני שתצטרך לעמוד במצב השיא שלך - על הבמה בתחרות מר ישראל.




מומחים רבים מאמינים כי הידלדלות הגליקוגן מושגת בצורה הטובה ביותר באמצעות טווחים חוזרים גבוהים יותר למשל טווחי חזרות של 12-20 - בדרך כלל תורמת יותר לשריפת מאגרי האנרגיה - גליקוגן (פחמימות בשריר).

תרצו גם להימנע מאי יכולת של השרירים לבצע את הסטים באימון, ולהימנע מהתכווצויות שליליות מוגזמות, אשר יכולות להפריע לעיכוב החידוש הגליקוגן ולעיכובו. הדבר עשוי גם לעודד את הגוף להשתמש בחומצות אמינו יקרות ערך כדלק, ובכך עשוי אנו הופכים לקניבלים שאוכלים את רקמות השרירים שלנו.

יש לציין כי אנו לא מנסים "לקרוע" או "לפצוע" את רקמת השריר בחמשת הימים האלה, כפי שנהוג לעשות באימונים לעלייה במסת השרירים. אנו פשוט מרוקנים את השרירים מתכולת הגליקוגן שלהם, כך שנוכל להוביל אותם למצב של "רעב" לפחמימות ורגישות יתר לאינסולין בימים הבאים.
כדי להתחיל, להלן דוגמה של דלדול גליקוגן.



הסוד של מפתחי גוף מקצוענים רבים צורכים ווריאציות שונות לאחר האימון שלהם, כמו: גליצרול, עמילן עמיד ממקור תירס, גלוקוזה, יין אדום ואפילו שומנים בעיקר MCT שהם טריגליצרידים בינוניות שרשרת. אך כדאי להתנסות ב"איך" גופך מגיב לתרכובות אלו לפני - שיהיה יותר ניסיון לפני.

הגבלת פחמימות לטווח קצר - כדי לתמוך במאמצים של דלדול מאגרי הגליקוגן בארבעת הימים הראשונים, צריכת הפחמימות לא תעלה על 50 גרם ליום (עבור מפתח גוף 100 קילו).

בכך שלא תחדשו את הגליקוגן בשרירים לאחר כל אימון, מומחים תזונתיים רבים מאמינים כי אתם עשויים למקד את גופכם בזרימה מסיבית של פחמימות ע"י הגברת הרגישות לאינסולין ופעילות סינתזת גליקוגן. במילים אחרות, אתה יוצר בגוף מצב פיזיולוגי תוך-תאי, התורם יותר להשגת פיצוי-על של גליקוגן.

טיפ אנטי-קטבולי בארבעת הימים, שמורו על צריכת החלבון של שני גרם לכל קילו משקל גוף ללא שומן, כדרישה מינימלית. הדבר אמור לעזור לכם לשמור על מלאות השרירים ולמנוע קטבוליזם מוגזם במהלך הגבלת הפחמימות.

ביום החמישי תתחילו בשלב העמסת פחמימות אסטרטגית ואישית לפי נתוני גוף אישיים, עם חמש עד שש ארוחות שכל אחת מכילה 50-75 גרם פחמימות.

התחל את עומס הפחמימות עם פחמימות שנספגות במהירות כמו דקסטרוז (סוכר ענבים), מלטודקסטרין ולחם לבן לארוחות הראשונות (שני הארוחות הראשונות). הדבר יוצר טריגר אנאבולי מאסיבי שיעזור להעביר את הפחמימות לתוך תאי השריר.


בארוחות שלוש עד שש יש לצרוך מקורות של פחמימות, אשר מתפרקות לאט יותר, כמו בטטות, תפוחי אדמה אדומים, אורז בסמטי מלא או לחם שיפון מלא.

כשאתה מתעורר בבוקר היום השישי, התבונן היטב במראה ותעריך את מצבך. אם אתה נראה שטוח, תואכל עוד ארוחה פשוטה עם סוכר (כלומר בעלת אינדקס גליקמי גבוה). אם אתה מחזיק מים ("בצקתי" יותר), יש לאכול ארוחה עם חלבון בלבד. אם אתה מרוצה מהמצב שלך, יש לך מנה קטנה של חלבונים ופחמימות עמילניות.

כדי לתמוך במראה אולטרה-יבש, תרצה לגרום לגופך לעבור למצב "שטיפה". אתה יכול לעשות זאת על ידי צריכת כמויות גדולות של מים במשך שלושת הימים הראשונים, ואז להפחית אותם באופן משמעותי ביומיים האחרונים. חלק ממומחי התזונה סבורים כי הדבר עשוי להשפיע על ההורמון השומר על נוזלים, אלדוסטרון, כדי לתמוך בחיסול מים תת עוריים.


להלן הסבר כיצד עשוי להראות צריכת המים במשך חמשת הימים:

צריכת מים ל -5 ימים
יום 1: 2-3 ליטר מים לאורך כל היום.
יום 2: 2-3 ליטר מים לאורך כל היום.
יום 3: 2-3 ליטר מים לאורך כל היום.
יום 4 ו-5: הפחיתו באופן משמעותי את המים.


תוספת מים קיצונית - המרכיב הסופי במחזור בן חמישה ימים הוא לכלול פורמולה משתן צמחי מרפא עוצמתי כמרכיב המרכזי בתוכנית. אם בחרתם את חומר ההשפלה הנכון, גורם קריטי זה עשוי לעשות את ההבדל בין שאתה פשוט נראה "כחוש" והופך למרשים אנטומית.

פורמולה משתנת מתקדמת תספק גם כמויות מדויקות של מינרלים, ויטמינים ואלקטרוליטים עיקריים, בכדי לעזור לשמור על תפקוד אופטימלי של שרירים וביו-אנרגטיות בזמן שאתה מתאמן.

מרכיבים עיקריים שיש לחפש בפורמולה משתנת היא של צמחי מרפא הכוללים תמצית זנב סוס, שורש שן הארי, תמצית זרעי ערמונים, טאורין, תמצית שורש סומניפרה מטניה ותמצית עלה אוריה.



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ליגנדרול, LGD-4033

ייבוש הנוזלים לפני תחרויות פיתוח גוף

שיטות אימון לפיתוח כוח בחדר כושר - קובי עזרא