האם אבקות חלבון מזיקות לגוף, האם כדאי לקחת אבקות חלבון, אבקות חלבון האם זה בריא?, קובי עזרא

האם אבקות חלבון מזיקות לגוף?, האם כדאי לקחת אבקות חלבון?, אבקות חלבון האם זה בריא?, האם לאבקות חלבון תופעות לוואי?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית, בריאות וכושר. 

אז היות וישנו פיקוח דל על תוספי תזונה, למעשה נמצא כי בחלק מתוספי התזונה בכלל (1 מתוך 5 מוצרים) לא הכילו את הרכיבים הפעילים. זאת בניגוד לפיקוח על המזון והתרופות. 

למעשה ישנו את ה-Clean Label Project שבודק צורות שונות של תוספי תזונה והאם הם בטוחים לשימוש?!. 

כל נתגלה Clean Label Project Protein Powders Study Results 2018 שבדק 134 סוגים שונים של אבקות חלבון שנלקחו מ-52 חברות שונות. 

אז אתם בטח שואלים מה גילו בפרויקט הזה? אז גילו מספר טוקסינים (רעלנים) כמו: 74% מאבקות החלבון הכילו קדמיום, 70% עופרת, 55% ביספינול איי (BPA, Bisphenol A). 

יש לציין שמוצרים אורגניים הכילו 40% פחות ביספינול A. 

מוצרים מעולם החי ואלו שהכילו חלבון ביצה היו נקיים יותר. 

המוצרים שהכילו חלבון צמחי היו המזוהמים ביותר. 

קצת הסבר מה כל זה אומר לנו?! אז ביספינול A הוא הוא חומר כימי בשימוש בתעשיית הפלסטיק. החומר חשוד בפגיעה בפוריות של נשים ובשיבוש פעילות הורמונלית אצל תינוקות והאצת התפתחותם המינית, גרימת הפרעות בגדילה והשמנת יתר.

קדמיום היא מתכת כבדה שחשיפה כרונית לקדמיום עלולה להוביל לבעיות בריאות, ונחשב למסרטן (במיוחד לסרטן הריאות והערמונית). 

קדמיום נוטה להצטבר בכליות לאורך זמן ועלול לגרום לנזק לכליות, מחלות לב וכלי דם, לרבות לחץ דם גבוה וסיכון מוגבר למחלות לב.

קדמיום עשוי להצטבר גם בעצמות, לגרום לדה-מינרליזציה של העצם ולהוביל למצבים כמו אוסטאופורוזיס. קדמיום עשוי להשפיע על הפוריות. 

עופרת היא מתכת כבדה ורעילה, שעשויה לפגום במערכת העצבים, רעילות עופרת עלולה להוביל לפגיעה קוגניטיבית, עיכובים התפתחותיים בילדים ובעיות התנהגותיות. אצל מבוגרים היא עלולה לגרום לבעיות זיכרון ולקשיי ריכוז.

עופרת עשויה ליצור נזק לכליות, להפריע לייצור המוגלובין ולפגוע בתפקוד תאי הדם האדומים, מה שמוביל לאנמיה. כמו גם לסיכון מוגבר ליתר לחץ דם ולמחלות לב וכלי דם, ועוד...

אז לפני שאתם צורכים את אבקת החלבון שלכם חשבו שוב!!! בשורה התחתונה אני דוגל בלהעדיף את המזון השלם והמלא אך יחד עם זאת לא פוסל את השימוש בתוספי תזונה ואפילו בעד, אך שוב פעם כל מקרה לגופו, ובהתאם למצב האישי של הספורטאי, המטרות וכו'... 

ואם יש לכם שאלות אז בשמחה תשאלו ובשמחה אשיב :-) 


מקורות

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7509468/

https://cleanlabelproject.org/the-best-worst-protein-powder-products/

https://cleanlabelproject.org/blog-post/new-study-of-protein-powders-from-clean-label-project-finds-elevated-levels-of-heavy-metals-and-bpa-in-53-leading-brands/

https://cleanlabelproject.org/health-fitness/

ביקורת על Clean Label: 

https://www.nsf.org/news/clean-label-projects-protein-powder-report-overlooks-basic-scientific-princ

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ליגנדרול, LGD-4033

ייבוש הנוזלים לפני תחרויות פיתוח גוף

ההכנה לתחרות פיתוח הגוף, איך לזכות במקום הראשון? קובי עזרא